PDA

Vis full versjon : Rart OBD-1 problem på '94 940 (944).



Mainfold
16/03/16, 17:02
For en stund siden ble airbag utløst mens bil sto så å si i ro (0-1 km/t), etter det ble airbag og beltestrammer på førersiden byttet (var ingen passasjerer i bilen, bare fører).
Men SRS-lyset har fortsatt å lyse en stund, prøvde å resette det via OBD1 enheten, men fikk ikke kontakt og lys (annet en lyset som alltids kommer på når man trykker på knappen) på B-siden, så jeg prøvde å bruke elektronikk rens osv (følle alle stega som var logisk).

Nå en stund senere tenkte jeg at jeg skulle prøve på nytt, og når jeg plugga i OBD-kabelen på B-siden (i den eneste som er mulig der, altså den som går til SRS-systemet) merket jeg at det kom et svakt lys i LED-en med en gang jeg plugget den i.

Er det noen som har peiling på hva dette kommer av? Prøvde å trykke for å lese av/resette feilmeldinger, men no luck, fikk bare samme lys som man får uansett om man er plugget i eller ikke.


Har vurdert å kjøpe ny SRS styreenhet for å se om det fikser erroren, men lite vits om det ikke er problemet.. srs-lyset er eneste som gjør at bilen ikke er EU-ok, og har til 31. mars å få det fikset.

Terje1
16/03/16, 18:10
Mulig jeg tar feil,men jeg har alltid hatt den oppfatning at styreenheten eller rettere sagt sensoren som sitter under førersetet er en "engangs" del.
Altså utløses airbag har den gjort sitt og man bør bytte den og alle utløste airbagger/strammere.

Mainfold
16/03/16, 18:14
Muligens, usikker på den (siden Volvo-verkstedet ikke bytta den når annet ble byttet, fult mulig de glemte at den måtte byttes om så), men forklarer fortsatt ikke hvorfor OBD-1 B-siden har et svakt lys når kabel plugges i, og ikke kan avleses feil på.