PDA

Vis full versjon : Spoiler tag for skjuling/visning av tekst i innlegg?



ArneR
15/03/16, 20:50
Noen mulighet for å få installert støtte for her inne?


https://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=240505

mrstfu
15/03/16, 21:51
Regner med det, siden det er vBulletin du linker til - men hvorfor? Jeg har sett det på forumer som omhandler filmer, bøker og spill, men et Volvoforum? Det er vel ikke så mye vi diskuterer her som kan kalles spoilere?

ArneR
15/03/16, 22:11
Nei, men jeg kommer ikke på noen annen kjapp og enkel måte å legge tekst unna til senere bruk, eksempel: Jeg har laget en liste, og noe av informasjonen der er visstnok ikke helt korrekt. Så da tenkte jeg å legge den ukorrekte lista i en spoilertag istedenfor i et notat på pc'n som jeg sikkert roter bort. :p

Christian
15/03/16, 22:51
Regner med det, siden det er vBulletin du linker til - men hvorfor? Jeg har sett det på forumer som omhandler filmer, bøker og spill, men et Volvoforum? Det er vel ikke så mye vi diskuterer her som kan kalles spoilere?

Det er for å legge bilder i spoilere slik at man ikke trenger å laste/se/scrolle alle bildene hver gang man er i tråden.

mrstfu
15/03/16, 22:56
Nei, men jeg kommer ikke på noen annen kjapp og enkel måte å legge tekst unna til senere bruk, eksempel: Jeg har laget en liste, og noe av informasjonen der er visstnok ikke helt korrekt. Så da tenkte jeg å legge den ukorrekte lista i en spoilertag istedenfor i et notat på pc'n som jeg sikkert roter bort. :p

Er på ingen måte negativ, men jeg ser bare ikke helt behovet - men igjen, det er forskjell på oss, jeg har ikke noe imot det.


Det er for å legge bilder i spoilere slik at man ikke trenger å laste/se/scrolle alle bildene hver gang man er i tråden.

Blir spennende å se hvordan vBulletin løser det, altså om bildene blir lasta hver gang, men bare ikke vist, eller om man må holde musepeker/finger over [SPOILER] for å få se bildet, eller om det blir stående.

Er helt for flere funksjoner, men aarnes kan vel svare mye bedre på dette.

Christian
15/03/16, 23:01
Er på ingen måte negativ, men jeg ser bare ikke helt behovet - men igjen, det er forskjell på oss, jeg har ikke noe imot det.



Blir spennende å se hvordan vBulletin løser det, altså om bildene blir lasta hver gang, men bare ikke vist, eller om man må holde musepeker/finger over [SPOILER] for å få se bildet, eller om det blir stående.

Er helt for flere funksjoner, men aarnes kan vel svare mye bedre på dette.

Man må trykke på "spoiler" for å åpne en fane i innlegget, først da lastes innholdet.

mrstfu
15/03/16, 23:54
Ja, riktig. Andre steder jeg har vært borti dette dukker innholdet opp når man trykker på "SPOILER", som da erstattes med innholdet.

aarnes
16/03/16, 12:40
Litt skeptisk, pluginet er fra 2010, beregnet på 4.0.x versjoner og aldri oppdatert...

Ser egentlig ikke hensikten med det heller, man må selv formattere med BB-code og halvparten av brukerne her sitter på TapaTalk, 25% har ikke snøring på hva en BB-code er og den siste delen gidder ikke å bry seg. (Regner med at du skjønner poenget mitt) Så jeg tror dette blir en flott funksjon for nettopp deg ArneR men det hjelper ikke så lenge ingen andre ikke legger bildene sine i koder..
Funksjonen fungerer ikke på TapaTalk heller såvidt jeg vet. så alle som bruker det, får enten opp alle bildene, eller så får de ikke sett de i det hele tatt.

ArneR
16/03/16, 12:44
Ok, var bare en tanke, overlever sikkert fint uten. :)

aarnes
16/03/16, 12:45
Ok, var bare en tanke, overlever sikkert fint uten. :)

Tanker er fint, og jeg liker ikke å slakte forslag, men som du ser over, mye som taler imot akkurat dette.

hgnubel
16/03/16, 16:18
Har jeg gått glipp av noe her? Christian sin Spoiler-tag gjør vel akkurat det den skal, i hvert fall i tapatalk.

Tapatalk som gjør det av seg selv kanskje?

ArneR
16/03/16, 16:40
Javisst, funker i Tapatalk her? Men ikke i nettleseren på pc'en, hva farsken?

Trykket Edit på innlegget til Christian nå, og han har bare skrevet spoiler i klammer, ingen avslutning med [skråstrekspoiler]

test

Christian
16/03/16, 17:12
Det er en egen funksjon som ligger i TapaTalk som ikke er i vBulletin. Hvis man skriver spoiler i anførseltegn så funker det.