PDA

Vis full versjon : Hva mere trenger jeg til prosjekt?



session
06/07/10, 12:07
Har handlet inn:

-Kg kam slipt etter specs på turbo
-Turonetics T3/T4 steg 4 63ar (Hvis jeg ikke hsuker feil)
-Custom grenrør
-Extern Turbonetics WG
-Lettere porta F innsug (har lyst på custom)
-Porta 530 topp
-3" med race kat og en demper
-3" ic kanaler med japse ic
-558 dyser (høyohm?)

Ikke fått ennå:

-H råder
-Smidde overdim stempler (96mm?)
-Marineveiv (2,5l?)
-Trykkplate og sinter lammel (6 eller 4 puck best?)
-Sperre av noe slag (hva er best til normal kjøring, men låser også bra?)
-bensinpumpe 044?

Må jeg ha en annen btr eller holder den orginale? Hva må jeg i såfall ha lineær eller progresiv? 1:1 eller 1:2? er ikke helt inn i den biten der, masse og rote seg bort i :p

Noe mere jeg mangler som dere ser? :)

depress
06/07/10, 14:04
BRA olje(10w60), Topp pakning+ nye bolter. trykkrør og siliconrør+ allt av klemmer. om du ikke skal kjøre noe datsprut å du skal bruke orginalt må du ha 960 LMM med slutt nr. 012. grovere stabstag i forstilling og bakstilling. eventuelt poly foringer. om man virkelig vil slåtill. ikke noe man må. vil annbefale deg å kjøpe nytt momentstag fra bakaxel.se dem selger et fint og holdbart stag som bytter ut hele den orginale braketten. er vist kjennt at den pleier å ryke på biler med litt trykk i. å om du vil ha en mer turtallsvillig maskin kan jeg annbefale deg å lese denne:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5830

Å eventuelt skaffe noen av de delene som er nevn der. lettet svinghjul, alu reimhjul til veiv og vannpumpe. alu tannhjul til reggreim.og lettere felger. slenger med noen linker om du ikke har dem fra før. skader ikke uansett.

http://shop.klracing.se/ de selger alu reimhjul og tannhjul til volvo.
http://www.v-performance.com/products/driveline.html#aluminum_flywheels de selger letta svinghjul til volvo

session
06/07/10, 16:55
toppakning har jeg, glemte og skrive opp. og trykkrør og silikon slanger i 3" så er egentlig bare den LMM'n og foringer og stag igjen da, blir ikke no datasprut her nei :rolleyes:

session
06/07/10, 22:40
en kompis lurer på om org innmat i en fk vil holde til det såkaldt 300hk oppsettet? jeg ville byttet ut, men han mener nå at det orginale bør holde, noen meninger om det?

Også lurer jeg selv på om man vil få grøvere/tøffere lyd med en turbo med en go del større eksoshus enn 13c turbo'n? Har hørt på en del motorer med større turbo at di har en mye deiligere lyd enn en vanlig fk med 13c snurre og 3" hele veien.

TeamBørnOut
06/07/10, 22:43
fk motor holder fint. du vil jo seff få bedre lyd med større turbo. eksosen / lyden kommer jo ut

session
06/07/10, 22:57
Åssen kunne jeg føle på meg at du svarte først når det var snakk om 13c :rolleyes:

TeamBørnOut
06/07/10, 23:04
gikk nok mer på flaks gitt :)

session
07/07/10, 15:32
hehe ;)

men nå har jeg fått sveisa meg grenrør i svartstål også skal jeg ha på sånn bandasjesak, har hørt noe om at den skal være våt når man tar den på? stemmer det? og hvor mange lag utenpå hverandre? holder det med ett? :)

TeamBørnOut
07/07/10, 15:35
Den er lettere å pakke rundt når den er våt ja. får den litt strammere. jeg pleier å lakkere grenrøret med noe "varmelakk" først også. (så det ikke skal ruste når jeg tar på våt bandasje). jeg bruker bare et lag. har holdt for meg

session
07/07/10, 15:55
ja okei, da får vi gjøre oss litt flid med det da :) Men nå fikk jeg tak i en ubrukt T3T4 med specs:

Compressor housing: A/R.50
Turbine housing: A/R.63
Trim:50

Veit at den er noe mindre enn den turboneticsen jeg skal ha, men prøver denna først, bare sånn for morroskyld så antar jeg at du (TBO) veit A/R på en 13c så jeg har noe og sammenligne med, skjønner meg ikke helt på di talla der jeg, hehe

TeamBørnOut
08/07/10, 01:19
aldri sjekka ut spekka på 13cn :P turbor jeg ikke kan få tommelen min inn i eksossiden på legger jeg i monkeybike delen av garasjen :P
Men hvorfor ikke bruke turboneticsen med en gang? t3 t4n er vell noe kina greier?

session
08/07/10, 15:23
sku ikke være noe kina drit ifølge gik.
Den er 5000kr billigere og har bare litt mindre specs, så sånn i førsteomgang så tenkte jeg og bruke den for å se om jeg var fornøyd da ;)

Mye trykk kan jeg kjøre med på org innmat når jeg fjerner mye av baktrykket med annet grenrør og større turbo da? Skal selvsagt ha i nytt i motoren, men jeg har ikke tålmodighet til og vente på di delane så har så vidt begynt med di delene jeg har, hehe

TeamBørnOut
08/07/10, 15:41
Trykket bestemmes av hvor mye luft motoren svelger. så det finner du ut av hehe :) kjøp en bb lamda når du justerer dette ihvertfall

session
08/07/10, 15:58
hvor finner jeg det henn til en vettug pris da? :)

TeamBørnOut
09/07/10, 07:49
www.ebay.com er et fint sted å begynne. et tips er å søke på "innovate wideband". de selger bra produkter :)
Har LM2 selv. den har en del fine funksjoner som logging. + at den kan lese ut felkoder av biler (den kan veldig mye mer også :D ikke satt meg inn i halvparten en gang)

Ola Moen
30/05/11, 20:35
www.ebay.com er et fint sted å begynne. et tips er å søke på "innovate wideband". de selger bra produkter :)
Har LM2 selv. den har en del fine funksjoner som logging. + at den kan lese ut felkoder av biler (den kan veldig mye mer også :D ikke satt meg inn i halvparten en gang)

LM2'n er fin den:)