PDA

Vis full versjon : Hvorfor blinker ikke indikatoren på alarmen på V50 ?



sindrestjenester
13/03/16, 00:08
Jeg lurer på når det gjelder alarmen på V50 2005 modell.

Når jeg bruker fjernkontrollen for å låse dører, så blinker alle blinklysene i cirka 2 sekunder.
Men så skal det jo egentlig komme opp ett rødt lyst i dashbordet ved frontruta, men det kommer jo ikke opp når alarmen aktiveres.
Hva skal jeg se etter da egentlig ?
Er det noe jeg kan gjøre med det eller er det kun Volvo-verksted som kan fikse det problemet ? ? ?

Er det noen som kan hjelpe meg og svare meg på dette ? ? ? ? ? ?

Stig
13/03/16, 06:42
Visst en dør eller panser ikke er helt igjen, så skjer det du beskriver. Kanskje det er en sensor som er ødelagt til en av dørene? Det burde man kanskje se i vida?

sindrestjenester
13/03/16, 09:21
Visst en dør eller panser ikke er helt igjen, så skjer det du beskriver. Kanskje det er en sensor som er ødelagt til en av dørene? Det burde man kanskje se i vida?

Hvor ser jeg det egentlig ?
Du skjønner at jeg kjøpte bilen for 14 dager siden, så jeg kjenner ikke bilen 100% godt enda.

MadAss
13/03/16, 09:48
Dersom blinklysene blinker ved låsing, så er det en kvittering på at alle dørene skal være låst og at systemet ikke detekterer noe galt med låsing.

Er du sikker på at bilen har alarm?

sindrestjenester
13/03/16, 10:44
Dersom blinklysene blinker ved låsing, så er det en kvittering på at alle dørene skal være låst og at systemet ikke detekterer noe galt med låsing.

Er du sikker på at bilen har alarm?


Ja, er 100% på at bilen har alarm. Har jo indikatorlampe på dashbordet, og klistremerke på rutene at det er alarm på den.

Morgis
15/03/16, 01:22
får du blink fra blinklysene ved låsing?
går dørene i dobbeltlås etter 1minutt etter låsing?

Daniel V
15/03/16, 12:50
Ja, er 100% på at bilen har alarm. Har jo indikatorlampe på dashbordet, og klistremerke på rutene at det er alarm på den.
Jeg hadde begge deler på min S80 jeg også, uten at det faktisk var alarm på den.

De første V50ene hadde mye problemer med ledningsnettet i dørene (ledninger røk etter hvert som dørene ble lukket mye opp og igjen) så det kan ført være at feilen ligger i ledningsnettet på en av dørene.

Det med at den blinker med blinklyset er litt falsk trygghet. Vår 07 V70 blinket så fint med lysene hver gang jeg låste den, selv om den ene låsemotoren på bakdørene var defekt.

holter
15/03/16, 16:09
Jeg fikk programert bort alarmen på en v70 03 p.g.a at batteriet til alarmen var klar for skifte ,hadde fortsatt samme blink i lysene men alarm indikator lampen lyste ikke lenger -så finnes div muligheter til at den er slik -men det finner volvo ut for deg med en sjekk med vida . Enkelt og sjekke om alarmen fungerer eller om du har alarm -bare og låse bilen det med fjernkontrollen når du sitter i den så hører du fort det :)

Daniel V
15/03/16, 16:49
Ja, sett deg i bilen, lås den med nøkkelen og prøv å starte bilen. Da vil alarmen løse ut.

sindrestjenester
17/03/16, 00:11
Men en ting til. Jeg fikk opp en melding om at batteriet hadde lite spenning eller noe sånt, kan det være årsaken til at batteriet eller dynamoen begynner å bli kaputt eller ? ? ?

holter
17/03/16, 02:01
Du skal ikke se bort fra at du kan ha et dårlig batteri eller en dynamo som lader for lite -men er nå enkelt og få sjekket dette -du får samle opp alle feilene før du tar deg en tur på verksted og får sjekket alarmen :) Koster ikke sånn all verden og få sjekket lading evnt batteri selv på volvo verksted -kostnadene kommer da en skal få dem til og bytte deler eller kjøpe dem der :) Men er sjelden vanskelig og få kjøpt deler til volvo til hyggelige priser:)