PDA

Vis full versjon : Mappe ut egr på S60, D5 2003



Sølvpilen
12/03/16, 15:43
Skulle fått mappet ut egr ventilen på bilen min, S60 D5 2003, 163 hk
Er det så at man må til Bsr eller er det andre forsvarlige måter å få gjort det på, sen gjerne en link eller forklaring på hvordan det gjøres.
Mvh
Yngve Knutsen

Ps, hadde nettopp en lik tråd men den klarte jeg å slette av en eller annen grunn, sorry

Morgis
12/03/16, 16:08
er du sikker på det trengs på 2003 modellen?
Går et skille der med modeller som ikke setter feilkode

turb00le
12/03/16, 16:50
Hvis du gidder å legge ned litt tid i det så kan du gjøre dette selv nesten gratis.
Du trenger en obd2 kabel...
Hvis jeg har skjønt det riktig så blir egr fjerna/deaktivert på disse ved å sette "duty cycle" tabellen i null slik at ventilen aldri åpner.

Hvis du ønsker å prøve det så ville jeg lest av boks og softwarenr fra bilen din og sett om du finner originalfila på nettet.
Stor mulighet for å finne den på ecuconnections, nefmoto e.l.
Der bør det også stå litt om hvordan det gjøres.

sobstad96
14/03/16, 00:22
Hei, har en s60 d5 2004. Skru av innsugsslangen som går opp i innsuge å ne på egr ventilen, skru av slangen ifra egr'en å ne på intercoolern. Skru ut 3 skruer så tar du av den klompen/ bendet eller ka e ska kall de. Lag de ei plate som går på alle tre skruene å tetter de lille hullet inn på egr'en, gjør reint alt for gammal olje å eksos p dritt, monter de isammen igjenn. Tut å kjør. Har kjørt 3000km nå å ingen feilkoda. Brukte under en halvtime på å lage plata mi så fix færdi blokkert egr