PDA

Vis full versjon : Ustabilt ladetrykk, motorlampe lyser ikke og muligens defekt feilkodelser. 940 med FK



OdinGjelseth
11/03/16, 01:29
Hei!
Har en chippa 940 med fk som har begynt å bruke mer bensin i det siste. Vet ikke nøyaktig hvor mye, men det er mer.. Jeg mistenker at motorfeillampa skulle lyst selvom den ikke gjør det..(den lyser når jeg har tenninga på hakket før start) For en stund siden hadde jeg gåen tomgangsregulator og da lyste den ikke. Har også sliti med at den ikke klarte å holde trykket, da turboen og manifolden var sprekt. Da lyste heller ikke motorlampa og jeg får ikke noe respons fra feilkodelesern i motorrommet når jeg prøver den. Turbo og manifold og alle pakninger er nå bytta. Skrudde av og blenda EGR samtidig. Har også bytta intercooler og trykkslanger. Men den klarer fortsatt ikke å holde trykket.. Den går opp til 1 bar også detter den rett ned til 0,6 igjen.

Så er det noen som har no aning om hvorfor motorlampa ikke lyser og hvorfor jeg har så ustabilt trykk? Tom for ideer nå.. Den ruser seg opp litt hver gang jeg starter den før den detter ned til normal tomgang.. Det eneste jeg ikke har bytta av plasser jeg vet det kan lekke ut trykk er innsugspakningen.. Kanskje det kan være at den suger falskluft der og lekker ladetrykk når den lader? Forrige eier har klina på noe gugge rundt der.

Setter pris på svar! :D

firkløwern
12/03/16, 23:55
Hadde det samme problemet med trykket men da viste det seg at jeg monterte t-skjøten til pysventilen feil vei :P

OdinGjelseth
13/03/16, 01:47
Hadde det samme problemet med trykket men da viste det seg at jeg monterte t-skjøten til pysventilen feil vei :P

Har prøvd opp til flere og den var helt ny og fungerte i en uke før dette skjedde :/

firkløwern
13/03/16, 22:54
Har prøvd opp til flere og den var helt ny og fungerte i en uke før dette skjedde :/

Kjører du med orginal eksos? har hørt at baktrykk i eksosen kan senke turbinen litt men kanskje ikke så mye at trykker faller så mye? :)

OdinGjelseth
14/03/16, 00:26
Bytta den pyseventilen nok en gang og til 3 toms eksos idag faktisk og nå er problemet borte :) Men den får nok veldig mye bensin.. Lukter og ryker veldig mye og den holder liksom igjen litt når jeg gir flatt jern..

firkløwern
14/03/16, 00:50
Bytta den pyseventilen nok en gang og til 3 toms eksos idag faktisk og nå er problemet borte :) Men den får nok veldig mye bensin.. Lukter og ryker veldig mye og den holder liksom igjen litt når jeg gir flatt jern..

Okei, har du no feil lampe? Min brukte en del bensin for litt siden og gikk veldig rart, bytta den ene tempgiveren og problemet var løst ;)

OdinGjelseth
14/03/16, 01:31
Okei, har du no feil lampe? Min brukte en del bensin for litt siden og gikk veldig rart, bytta den ene tempgiveren og problemet var løst ;)

Nei, det jeg ikke har. Men tror den skulle lyst forde serru, feilkodelesern funker heller ikke.. Men pæra for motorfeilampa lyser når jeg slår på tenninga så pæra er hel.

Tempgivern til motorstyringa er den på toppen nærmest torpedoveggen under innsuget? :p

OdinGjelseth
18/03/16, 16:14
Den bruker fortsatt en del bensin, skal regne ut hvor mye en av de nærmeste dagene. Hvis jeg ligger å cruiser i feks 4 gir og plutselig gir gass så skjer det lite, men hvis jeg liksom jokker den opp på litt turtall også plutselig gir bånn gass så gårn som ei kule igjen! Hva kan det være? Den ryker og lukter en del bensin. Har også sveisa på ny endestuss på lydpotta og syns det har samla seg mye sot i den over ganske kort tid

OdinGjelseth
25/03/16, 02:39
Ingen?