PDA

Vis full versjon : Lysproblemer 240 gle 1988 mod



outcoming
08/03/16, 11:47
Kjøpte min 240 sedan i november en gang, med ett skiltlys og bremselys nr 3 som ikke fungerte.
Tenkte videre at dette ikke var noe problem pga alt annet fungerte.
Siden da har den midterste av de to bakre kjørelysene på høyre side slutta å fungere sammen med det lille lyset i bagasjerommet.
Har bytta pære på bremselyset og skiltlyset men fortsatt ikke noe lys.

Hva kan være problemet her? Og hva vil det koste meg og fikse det? Kan jeg lett fikse det selv?

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/250.jpg
Bilde av tre av fire fungerende kjørelys pluss skiltlyset.

Takk på forhånd for svar

Sent from my E6853 using Tapatalk

B230
06/06/16, 15:31
En litt gammel tråd men, fått fiksa det nå?
Det er vanlig at baklysa kommer og går, på 240. Kan skyldes dårlig kontakt mellom pæreholder og printplate. Da hjelper det å bøye ut litt på de to eller tre kontaktstykkene på pæreholder, så de presser imot plata. Se etter irr, og puss det vekk. Se også at det er kontakt i bunn, mellom pære og pæreholder, bøy til hvis det trengs.
Om du ikke har strøm i den ene midtre, kanskje de ytre fungerer? Så kan du likavel ha to baklys på hver side, pent og symmetrisk.

Øygard
11/06/16, 12:09
Detta dar kan vera ganske håplaust ja. Har vore med på å lodda ledningane rett på perehldaren, det er kanskje ikkje alle som syns det er so bra men det funka:)

outcoming
13/06/16, 14:29
Siden april har lysene fungert som de skal, utenom ett skiltlys og midterste bremselys. Plutselig har venstre tåkelys bak begynt å fungere også. Merkelige greier dette her.
Tenker å hard-lodde hele bak-belysningen. Hørt at det er mye mer driftsikkert.

Sent from my E6853 using Tapatalk