PDA

Vis full versjon : Volvo V60 R-Design



white_volvo
05/03/16, 13:46
Hei.

Jeg skal kjøpe meg en 2012 Volvo V60 R-Desig, skal hente den i neste uke :)

Dette er en importbil fra Tyskland, og jeg lurer på en ting:

Oppdaget at det ikke var blåe instrument i dashbordet. Alle Volvoer med R-Design som jeg har sett har blåe instrument men ikke denne.

Er det pga at det er importbil eller? Hvordan finner jeg ut at det er originalt en R-Design?

Alt det andre som ratt, pedaler, front, grill, speil og bakdiffusor stemte overens med R-Design.

Syns det var rart at det ikke var blåe instrument.

Noen som vet?

Morgis
05/03/16, 16:19
sikker på det er ekte Rdesign da?
Mange replikaer som folk limer på en rdesign logo når dem har ettermontert rdesign frontfanger eller deksler ;)

volvoRsport
05/03/16, 19:21
white_volvo Er det denne? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68482775

white_volvo
05/03/16, 20:09
Hei.

Nei, men den hadde samme setene og sort midtkonsoll som den du lenket til.

Det er denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70725728&ref=favorites&favoriteListId=7009103

white_volvo
05/03/16, 20:11
Det er den eneste R-Designen med Cosmic White Metallic som jeg har sett også, er veldig usikker på om det er original R-design

white_volvo
05/03/16, 20:16
Ser nå at både den sorte og den jeg skal kjøpe er importbiler og at de er registrert første gang 12-07-2011.
Begge regnr. begynner også på SV.

-Tommy
05/03/16, 21:57
Begge de to bilene er originale R-Design, sjekket akkurat i Volvo sitt system her. Men hvorfor de ikke har Blått instrumentpanel tør jeg ikke å svare, kan ha med forskjeller mellom landene å gjøre, og det kan være utstyrsnivået.

white_volvo
05/03/16, 22:31
Tusen takk for svar og at du fikk sjekket dette :)
Litt merkelig at det ikke er blått instrument da ja.
Tror hvertfall jeg blir den eneste med R-Design i Cosmic White her i landet :P

Daniel V
05/03/16, 22:36
Litt kjedelig å bli snytt for de blå instrumentene. På 2014 og nyere er det jo Sensus instrumenthus, som gjør at du bare kan dra å få lastet inn software for blå skiver[emoji14]

white_volvo
05/03/16, 22:43
Det er litt synd ja, men jeg tror jeg blir fornøyd uansett :) Skal nok klare meg bra uten blåe instrument ;)

volvoRsport
06/03/16, 12:44
Setene og interiørpanelene er også standard Momentum, så det virker som om R-design pakken ikke har vært like omfattende i alle land.

Daniel V
06/03/16, 14:21
Annonsen er i alle fall skrevet av en som ikke har veldig peiling på hva R-design innebærer, for verken seter, ratt eller instrumenthus er R-design på denne, men det står i annonsen at det er det.

-Tommy
06/03/16, 17:50
Annonsen er i alle fall skrevet av en som ikke har veldig peiling på hva R-design innebærer, for verken seter, ratt eller instrumenthus er R-design på denne, men det står i annonsen at det er det.
Rattet er rett, ser hvertfall ut som at det er en r-design plakett på det (den svarte har det hvertfall) Begge bilene har jo også "R-Design" pedalsett. Rett forfanger, grill og bakfanger inkludert eksos, samt "R-Design" felger og sølv speilkåper. Så er kun setene og instrumenthuset som ikke er korrekt.

Men vil tippe at annonseteksten kun er en standard mal som er laget.

white_volvo
06/03/16, 21:15
Har prøvekjørt bilen, så ja det er R-design ratt og pedaler i den

Daniel V
06/03/16, 21:45
Jeg satt på telefonen, og da var det umulig å se R-designemblemet på rattet :p Bortsett fra det så er jo R-designrattet helt likt som det vanlige :p

C.Erstad
07/03/16, 08:41
Denne bilen er nok ikke R-design fra fabrikk.
En orginal r-design har alt ført inn på bilinformasjon hos Volvo.

Sammenlignet denne med en orginal r-design. De har 13 punkter hvor det står at det er r-design.
Denne har ingen dessverre.

-Tommy
07/03/16, 12:09
Denne bilen er nok ikke R-design fra fabrikk.
En orginal r-design har alt ført inn på bilinformasjon hos Volvo.

Sammenlignet denne med en orginal r-design. De har 13 punkter hvor det står at det er r-design.
Denne har ingen dessverre.
TIE? Var det eneste jeg ikke gadd å sjekke, så tacdis sa R-Design så tenkte det var ok da :P

Morgis
07/03/16, 17:35
Mange r-designbiler har Summum utstyrs pakke, med full R-designpakke som "tilbehør" fra fabrikk.
Da vises dem som summum hos volvo. forstå det dem som kan...

C.Erstad
08/03/16, 09:48
TIE? Var det eneste jeg ikke gadd å sjekke, så tacdis sa R-Design så tenkte det var ok da :P

Men i Tacdis kan man redigere en bil så mye man vil.
Du kan også se at denne bilen ligger inne med motorkode D4192T3
Dette er helt feil.

Denne bilen skulle hatt tillval 998916 R-DESIGN hvis den var R-design.
Det har den ikke.

Tommen
09/03/16, 14:30
Som sagt over:
Dette er en Momentum!