PDA

Vis full versjon : Volvo 850 startproblemer.



Leify94
04/03/16, 22:50
Hei!

Når jeg starter min Volvo 850 (95 modell) så går motoren en stund, men så begynner den å fuske å motoren kveles. Etter dette så er det ikke mulig å starte bilen igjen. Er det noen som har peiling på hva som kan være årsaken til at dette skjer?

Takk på forhånd :)

Svirre
04/03/16, 22:55
Det var litt diffust forklart her. Hva definerer du som en stund? 10 sek? 10 min? Lagt merke til om dette skjer uavhengig av temparaturen? Og er det i hele tatt bensin på tanken? ;)

Leify94
04/03/16, 23:05
Etter ca. 10 minutter. Selfølgelig er det bensin på tanken.
Det skjer uavhengig av temperatur.

Svirre
04/03/16, 23:19
Begynner den å lugge og oppføre seg om det skulle blir lite bensin igjen, eller kutter den momentant? Minner meg litt om dårlig fordelerlokk, om dette ikke er byttet. Når motoren blir varm så utvider det seg litt og gjør at gnisten blir borte. Da må den stå litt før du får start på bilen.

Leify94
04/03/16, 23:36
Ja, det virker liksom som om det er slutt på bensinen, akkurat som den ikke får det. Etter en god stund så kan jeg starte den igjen, da starter den fint å motoren går fint i ca. 10 min.

Svirre
04/03/16, 23:48
Ja, det virker liksom som om det er slutt på bensinen, akkurat som den ikke får det. Etter en god stund så kan jeg starte den igjen, da starter den fint å motoren går fint i ca. 10 min.

Kan være noe med bensintilførselen din også. Hadde problemer med pumpereléet i over 1år før jeg fant ut at den var synderen. Symptomene dine minner meg litt om dette, men det gjør nesten alle motorene som stopper opp. Hehe...Du kan forsøke å jumpe bensinpumpa når dette skjer. Da kjører du strøm direkte til pumpen når du har nøkkelen i posII. Da skal du kunne starte bilen.

Dette sitter i reléboksen rett under frontruten på sjåførsiden i motorrommet. Det er relé 103, ofte rødt. Punkt 15 og 87 som skal jumpes sammen. Korrigér meg om jeg husker feil!

gswede
05/03/16, 17:38
10min, da er motoren varm og sensorikken går closed loop.. kan det hende du har en stor vakumlekkasje evnt IC slanger etc mellom maf og innsug..