PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer V70 2006



AndersV
04/03/16, 18:37
Heisann! Ser det er mange tråder om dieselvarmer, men ingen nevner noe om mitt problem.

Dieselvarmeren min sluttet å funke for ett år siden, åpnet den nylig og så at lagerhuset til vifta var sprekt så viftemotoren var ødelagt. Fikk tak i en som funket og byttet denne, da fikk jeg start på varmeren og alt så ut til å funke, så begynte den å hoste noe fælt og det dryppet noe jeg er ganske sikker på er diesel ut av den, en dråpe i sekundet ca.
Idag åpnet jeg dieselvarmeren igjen og fant ut at det lekker ut av huset som står på toppen, og det renner diesel ned langs ledningene. Har testet dysa, men ble litt usikker på funksjonen da jeg ikke har noe erfaring med dyser, sånn som det ser ut som skal dieselen renne ned i sprederen, men med litt trykkluft åpner den ventilen i bakkant seg som vil sprute diesel inne i rommet til viftemotoren. Er den ventilen en slags sikkerhet hvis dysespissen går tett? Jeg greier å blåse igjennom dysa med munnen uten at ventilen åpner seg, så rart hvis dieselen skulle kommet ut der.
Så mine spørsmål er:
Hvordan funker den dysa?
Hvor er dieselpumpa og er den lett å komme til?
Kan jeg teste dieselvarmeren når jeg har den delen med vifta og dysa ute av kammeret?
Er det mulig at vifta går feil vei og kaster dieselen oppover?
Må lokket være helt tett? (Bare rengjorde før jeg satte den på plass, brukte ikke noe fett eller noe rundt ledningsgjennomgang o.l)

Håper på kjapt svar da jeg sitter på jobben med alt demontert og vil gjerne ha dette i orden før jeg monterer det igjen!

Runis
04/03/16, 21:17
Hei,min trykkutjevner var også slik at den lakk utfra der du beskriver.Bare å bytte denne delen.Skal ikke lekke ut der.Membranen er nok defekt å klarer ikke å gjøre jobben denn skal gjøre.

AndersV
04/03/16, 22:04
Jeg fant ut at tuppen av dysa manglet! Hadde en defekt dyse liggende som jeg greide å få åpna, bytta til den også slutta lekasjen ihvertfall! Nå gjenstår det å se når jeg har fått testet den skikkelig, holdt med 6 timer på løftebukken etter en 8timers arbeidsdag på den fredag.

Så jeg tror at ett symptom på at tuppen på dysa mangler er at det lekker diesel ut av "lokket", siden det blir så mye diesel i sprederen så spruter det sikkert diesel i hele varmeren som gjør at det finner veien ut ved ledninger og liknende.