PDA

Vis full versjon : volvo 945 turbo



magnus245
02/03/16, 07:58
Hei. Skal sette på elvifte på min 940, men hvor skal jeg sette termostaten til vifta? På slangen som kommer ut på toppen av radiator'n eller den som kommer ut nederst? Hvor kommer vannet fra motor'n ut ? Takk for svar

kimove
02/03/16, 08:43
Hei. Skal sette på elvifte på min 940, men hvor skal jeg sette termostaten til vifta? På slangen som kommer ut på toppen av radiator'n eller den som kommer ut nederst? Hvor kommer vannet fra motor'n ut ? Takk for svar

Vifta er vel styrt av styreenheten på disse, så det skal normalt sett ikke være nødvendig å sette på en ekstra termostat til viftestyringen

magnus245
02/03/16, 14:06
Er en 95 modell , det satt slure vifte på den . Hvor finner je ledninga je evt skal koble på da? Tenkte å sette på ett skjøte stykke med termostat i mellom slangen til radiator'n , så lurte derfor på hvor varmt vannet kommer ut hen? Oppe eller nede ?

kimove
02/03/16, 14:16
Er en 95 modell , det satt slure vifte på den . Hvor finner je ledninga je evt skal koble på da? Tenkte å sette på ett skjøte stykke med termostat i mellom slangen til radiator'n , så lurte derfor på hvor varmt vannet kommer ut hen? Oppe eller nede ?

Hvor du finner ledningen til viftestyringen er jeg ikke sikker på, men det skal ligge en tråd her på forumet en plass som viser hvilken det er. varmvannet kommer ut av termostaten øverst på radiatoren, men utfordringen er at sirkulasjonen på vannet der ikke skjer før termostaten åpner.

volvoRsport
02/03/16, 19:57
Minner om:

§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her”, "B230F" skal ikke forekomme.
Tiltak ved brudd på denne regel er endring av tittel, evt. sletting av tråd uten forvarsel.