PDA

Vis full versjon : [VCCN] Fabrikkstur til Volvo Gøteborg - Fredag 26 August 2016



Volvo Car Club Norway
29/02/16, 23:34
!!!2 Ledige plasser - send pm til aarnes !!!


Da sparker vi i gang fabrikksturen for 5. gang!
Datoen i år er Fredag 26 August.

Antall tilgjengelige plasser: 40
Arrangementet er forbeholdt medlemmer av VCCN, og dersom du ikke er medlem men ønsker å delta må du melde deg inn samtidig som du bestiller denne turen.
NB: De som bestiller tur uten å være medlem/uten å kjøpe medlemskap vil få sin ordre slettet uten varsel.

Gå inn på denne siden for å kjøpe plass: http://bit.ly/1SGMXQF
Vi anbefaller bruk av PayPal for å sikre plass.
Alle kjøp må betales innen 5 dager, og din ordre vil bli slettet uten varsel dersom vi ikke har mottatt betaling innen 5 dager.

I år blir det følgende aktiviteter:

- Blåtoget i fabrikken
- Volvo Demo Centre (Kjøre Volvo på bane)
- Lunsjpause på Varianten (Volvo sin lunsjrestaurant)
(Museum utgår som felles aktivitet - om noen svært gjerne ønsker museumsbesøk, send en PM til Svirre)

::::::::....::::::::: PÅMELDINGSINFO::::::::....:::::::::

Pris: 450kr p.p. (Blåtoget samt democentre. Lunsj er ikke inkludert - betales av den enkelte selv.)

Link til mulighet for å kjøpe plass kommer senere - følg med i denne tråden så får du oppdatering så snart det er tilgjengelig! (Tips: Trykk på "Abonner på denne tråden")

Påmeldingsfrist kommer senere!

Vi har også satt en grense på at det ikke er lov å ha med mer enn ett (1) ikke-medlem som passasjer på turen. (Man må betale for passasjer og, men vedkommende slipper å melde seg inn om h*n er passasjer med en som er medlem)

Tidsskjema for dagen:

07:10 - Oppmøte på parkeringsplassen rett før Tusenfryd. Adressen er Høyungsletta, 1407 Ås.
07:30 - Avreise fra Tusenfryd
(Det blir 2 stopp på turen)
Ca. 11:00 - Vi ankommer Volvo i Gøteborg. (Karossvägen 2, 418 78 Göteborg)
Vi samles på parkeringsplassen utenfor Visitor Centre for å ta en kjapp oppsummering og en sjekk på at alle er med.
12:00 - Felles lunsj på varianten (Vi går fra parkeringsplassen)

Når vi er ferdig med å spise lunsj så samles vi på parkeringsplassen igjen for å dele oss inn i to grupper.

Gruppe A
13:30 - 14:30 : Blåtoget (Fabrikkstur)
15:30 - 16:30 : VCDC - Volvo Cars Demo Centre

Gruppe B
13:30 - 14:30 : VCDC - Volvo Cars Demo Centre
15:30 - 16:30 : Blåtoget (Fabrikkstur)


Vi anbefaller de som har tenkt å reise ned med campingvogn om å reise i forveien, og møte oss på parkeringsplassen utenfor Volvo Visitor Centre, evt. reise i 5-tiden fra Tusenfryd.
De som kommer fra sørlandet etc. som ønsker å benytte seg av Horten-Moss fergen; ta kontakt med Svirre for å planlegge møtested.

Når vi er ferdig for dagen så er det opptil hva hver enkelt ønsker å gjøre. En god del av oss kommer til å dra til Vågals camping i Küngälv - her har vi booket alle hyttene, og det er også mulighet for å sette opp telt/campingvogn/campingbil.
Ta kontakt med Svirre her og for å reservere plass. Faktura vil bli sendt på e-post og må betales innen forfall, ellers blir reservasjonen din slettet.

Om mer info blir tilføyd så vil denne posten bli oppdatert.

Gruppene blir ordnet i liste og publisert når betalingsfristen er utløpt, eller når det er fult.

Alle spørsmål rundt denne turen kan rettes i tråden, eller på PM til Svirre - evt. via tlf: 92 48 22 14

Vi gleder oss! :-)

Oppdatering 12.03.16:

Når VI (VCCN) har registrert din innbetaling, enten via PayPal eller bank så vil du få en e-post med informasjon om at din ordre er fullført.
Dette betyr at din plass er bekreftet, og vi har registrert deg som deltager på fabrikksturen.
Du trenger ikke å foreta deg noe som helst annet enn å møte opp - enten ved tusenfryd eller i Göteborg den 26 August :-)

Børge Vikebø
01/03/16, 11:43
#PolarExpressen (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=PolarExpressen) regner med å stille. Kommer tilbake til antall.


Sent from my aiFåon using Tapatalk

vangsfreaken
01/03/16, 12:10
Blir nok en grei gjeng fra Hamar å ;) i svenske biler denne gangen[emoji14]

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Eriksve
01/03/16, 15:10
Trodde denne turen skulle være tidligere jeg (juni-juli?), får neppe blitt i august med tanke på førstegangstjeneste...

Vangsfreaken, saaben vi kjørte i fjor var ganske svensk den da ;)

vangsfreaken
01/03/16, 15:44
Trodde denne turen skulle være tidligere jeg (juni-juli?), får neppe blitt i august med tanke på førstegangstjeneste...

Vangsfreaken, saaben vi kjørte i fjor var ganske svensk den da ;)

var visst vanskelig å finne ledige tider til ei så stor gruppe...

saaben teller faen ikke! :p

THolandsli
01/03/16, 18:20
Passer dårlig for meg den datoen så da blir det neppe noen oppslag i Kungalvposten i år. ;)

mrstfu
03/03/16, 09:16
Vi tar det som et tegn på nok OffTopic ;)

Raskall
03/03/16, 10:19
Fillern. Dagen før Birken. Da utgår dette for meg med høye kneløft. Satser på neste år.

Kristian N
03/03/16, 11:00
Dette vil jeg få med meg denne gangen. Har en kompis her som også vil men er ikke medlem. Hvor bestilles dette?

mrstfu
03/03/16, 11:04
Dette vil jeg få med meg denne gangen. Har en kompis her som også vil men er ikke medlem. Hvor bestilles dette?

Link til mulighet for å kjøpe plass kommer senere - følg med i denne tråden så får du oppdatering så snart det er tilgjengelig! (Tips: Trykk på "Abonner på denne tråden")

aarnes
11/03/16, 21:35
HOI!

Førsteposten oppdatert med link for å kjøpe plass! Førstemann til mølla!

ksandseter
11/03/16, 22:15
Bestilt og overført penger [emoji1377]


'07 S60 2.0T summum (solgt)
'06 V70 D5 AWD summum

Kristian N
11/03/16, 22:16
Shit!! Penger prå tirsdag! Krysser fingra[emoji51][emoji51][emoji51]

locked
11/03/16, 22:22
Gode greier, har bestilt tur for meg og fruen :-)

Håpar eg får anledning å vere med, viss ikkje så reknar eg med at det vil vere mulig å selge dette til nokon andre.

Retro.L.
11/03/16, 22:48
Bestilt og betalt:cool:

aarnes
12/03/16, 02:52
Oppdatert førsteposten med informasjon vedr. bekreftelse av plass etc. - se rødt avsnitt nederst i førsteposten.

Børge Vikebø
11/04/16, 07:54
Bestilling lagt inn og betaling lagt til forfall i nettbanken :)

#PolarExpressen (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=PolarExpressen) stiller med 3 stk, 4 stk måtte melde pass dessverre..

Er det flere fra Bergensområdet som skal?

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/451.jpg

Iphone Tapatalk

vangsfreaken
11/04/16, 08:04
Jeg og en kompis bestilte på fredag :D

kaareviken
11/04/16, 18:50
Bestilling lagt inn og betaling lagt til forfall i nettbanken :)

#PolarExpressen (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=PolarExpressen) stiller med 3 stk, 4 stk måtte melde pass dessverre..

Er det flere fra Bergensområdet som skal?

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/451.jpg

Iphone Tapatalk

Yes

Børge Vikebø
21/04/16, 13:42
Plass på Våghals for bil og vogn er ordna, vi regner med å ankomme torsdag. Kjører fra Bæææærgen etter jobb onsdagen.

boman
22/04/16, 10:55
Gleder meg til å kjøre S/V90 !!! :D

mrstfu
22/04/16, 11:35
Gleder meg til å kjøre S/V90 !!! :D

Du er sikkert den eneste :D

Børge Vikebø
22/04/16, 11:52
Du er sikkert den eneste :D

Har INGEN planer om å kjøre de nymotens greiene :p

boman
24/04/16, 20:51
Har INGEN planer om å kjøre de nymotens greiene :p

Helt i orden, blir mindre kø for oss andre som vil prøve :)

Børge Vikebø
26/04/16, 17:32
Jovisst, du er jo første som skal få prøve. Vi andre stiller oss i kø :)

Syntes denne korreksjonen var bedre :p

Bare 5 ledige plasser igjen, ser jeg :) Blir knall dette!!

Jan-Ragnar
26/04/16, 18:35
Da er camping plass bestilt og betalt. Gleder meg til tur.

Øyvind G
26/04/16, 21:58
Fant akkurat ut av at dette er samme helg som Ål treffet. Det er litt synd da jeg kunne tenkt meg å være med på begge treffene.

Svirre
26/04/16, 22:24
Fant akkurat ut av at dette er samme helg som Ål treffet. Det er litt synd da jeg kunne tenkt meg å være med på begge treffene.

Kjedelige greier. Kommer nok tilbake neste år :)

André
27/04/16, 19:49
Bestilt og betalt;) gleder meg til detta;) Svirre må bare sette meg opp på en campinghytte nå så blir det bra:D

Børge Vikebø
01/06/16, 08:37
just sayin, dette skjer lørdagen 4 timer lenger sør: https://www.facebook.com/events/1725974200955241/permalink/1726013637617964/

Firsttime
15/06/16, 11:42
Blir årets happening og ferietur med innhold :) Har bestilt V90 og ser vel en smule frem til å prøve den ja.... :p

mrstfu
15/06/16, 12:23
Blir årets happening og ferietur med innhold :) Har bestilt V90 og ser vel en smule frem til å prøve den ja.... :p

Du er ikke den eneste som ser frem til det;)

Spesifikasjoner på den du har bestilt?

Firsttime
20/06/16, 21:44
Spesifikasjoner på den du har bestilt?[/QUOTE]

Gal kanskje, men premie for å slutte å snuse :-) I tillegg til en rimelig grei standard utstyrsliste har jeg gått for denne utsmykkingen:

Farge:

Mussel Blue Metallic (721)

Felger Sommerhjul:

Aluf. 20" 8-ek Silver DC


Pakker:

Navigasjonspakke:

Navigasjon PRO | Parkeringssensor foran m/halvautom. park.assist v/luke park | Parkeringskamera 360°

Inscriptionpakke:

Elektrisk passasjersete | Ryggmassasje i forsetene | Elektrisk seteforlenger og sidestøtte seterygg, begge forseter | Ventilert
Nappa Skinn, Sort komfortseter (RC00)
Intellisafepakke
Head Up Display | Automatisk avblending av innvendig og utvendig speil | Intellisafe Surround | Svingbare aktive LED
hovedlys (Thors hammer)

Plusspakke m / Volvo On Call:
Parkeringsvarmer med timer | Kompass i innvendig speil | Oppvarmet ratt | Elektrisk oppvarmede spylerdyser | Volvo On Call
med Wi-Fi Hotspot

Baksetepakke:

Klimaanlegg, 4 soner med kjølt hanskerom | Solgardin, bakre sidevinduer | Elektrisk barnesikring, bakdører | Barneseter,
tostegs bak

Utstyr:

Tonede ruter bakdører, bakre ruter/bagasjeluke
Sort taktrekk
Sportsratt
Gearshift paddles
230 Volts uttak i tunnellkonsoll bak
Premium Sound Sensus Connect
Elektrisk soltak, panorama
Hengerfeste, semielektrisk
Aktivt chassis med luftfjæring bak
Reservehjul og jekk
Laminerte sideruter

Tilbehør:

Hundegrind
Innstegslist, opplyst
Tekstilmatte, vend- og vikbar
Støtfanger beskyttelse
Lasteromsdeler, langsgående
Belyst dekorplate til bakluke, Charcoal
Eksosrør, dobbel integrert

johmolan
22/07/16, 00:20
Gir dere beskjed om det mot formodning skulle bli noe frafall av uante årsaker?

mrstfu
22/07/16, 01:54
Det gjør vi. Vi vil gjerne fylle plassene, og få til en så hyggelig tur som mulig;)

gl740turbo
12/08/16, 13:32
Om noen ikke får sjans å dra på turen ønsker jeg gjerne en plass til.

Børge Vikebø
13/08/16, 22:57
Om noen ikke får sjans å dra på turen ønsker jeg gjerne en plass til.

Om det er greit for styret, så kan du få en av meg. Får ikke reist [emoji20]


Iphone Tapatalk

mrstfu
13/08/16, 23:06
Om det er greit for styret, så kan du få en av meg. Får ikke reist [emoji20]


Iphone Tapatalk

Ach nein!

Er ikke sikker på om det er flere på venteliste, det kan kanskje Svirre svare på?

Svirre
13/08/16, 23:53
Ach nein!

Er ikke sikker på om det er flere på venteliste, det kan kanskje Svirre svare på?
Det var synd! Vi har en liten venteliste, så skal undersøke litt opp rundt dette :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

aarnes
14/08/16, 20:28
Vi har pr. nå to tilgjengelige billetter fra en som ikke kan være med.
Ta kontakt med meg på PM!
johmolan
gl740turbo

Christian
14/08/16, 20:32
andersg

Eirik.H
15/08/16, 17:22
Det ser ut til at jeg har en billett til overs også, reisefølget kan ikke alikevel :p

Svirre
15/08/16, 18:08
Det ser ut til at jeg har en billett til overs også, reisefølget kan ikke alikevel :p aarnes noterer dette :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

bigswede
15/08/16, 18:40
just sayin, dette skjer lørdagen 4 timer lenger sør: https://www.facebook.com/events/1725974200955241/permalink/1726013637617964/

Hvordan er stemmningen for dette da?

Christian
15/08/16, 18:43
Hvordan er stemmningen for dette da?

Hele styret m.fl. drar nordover for å møte på Vålerbanen for FCN/VCCN treff.

aarnes
22/08/16, 21:29
Informasjonen under er sendt ut på e-post til alle påmeldte

Nok en gang setter vi kursen nedover til Volvo’ens hjemland, altså Sverige. Turen finner sted fredag 26. August 2016. Vi starter med litt generell info:

Også i år kjører vi to grupper på testkjøring av biler og blåtoget. Dette er for at alle skal få muligheten til å få fullt utbytte av tiden på Demo Centre. (Vi ber om at de sprekeste bilene bør kjøres kun en gang pr.pers, slik at alle kan ha muligheten til å prøve disse)
Mens en gruppe tester biler, blir den andre gruppen guidet rundt i blåtoget.

Som sikkert noen har fått med seg, velger noen å reise nedover med campingvogn, mens andre foretrekker hotell etc. De som skal kjøre med campingvogn oppfordres til å reise kvelden før, i alle fall beregne 1t ekstra fra Vinterbro (Tusenfrydparkeringen) om man ønsker å reise samme dag (fredag).
For de som velger campinglivet denne helgen, anbefaler vi Våghals Turistcentre i Kungsälv. Her er det muligheter for camping, bobil og losjere seg inn på vandrerhjem.

De som velger hotell etc. ordner overnatting selv.

Tidsskjema for de oppmøtte på Tusenfrydparkeringen:
07:30 - Oppmøte på parkeringsplassen rett før Tusenfryd.
07:45 - Avreise fra Tusenfryd
08:15 (Ca) - Statoil Storebaug for å møte evt. andre som kommer med ferga.
08:30 – Avreise fra Statoil Storebaug
Vi tar deretter en stopp eller to i Sverige et sted.
Ca. 11:30 Ankommer vi Volvo i Gøteborg. Samles på parkeringen utenfor Visitor Centre for å ta en kjapp oppsumering og en sjekk for å sikre at alle er med dit de skal.

Her blir det utdeling av ansvarsdeklarasjon/skjemaer som må signeres i forkant av kjøring på banen. Ta vare på skjemaet og lever det på Volvo Demo Centre. Da sparer vi masse tid og får kjøre mer 

Når alle er ankommet vil alle bli delt inn i 2 grupper. Jan-Sverre K. Eliassen (Svirre) møter opp utenfor Volvo sin parkering i Gøteborg. Samtlige som har reist ned i forkant møter også opp her ved 11.30 tiden.

For å kunne kjøre inn til Demo Centre, så trenger man å oppgi booking nr. 26173.
Dette oppgis i sikkerhetskontrollen inn mot området.

Når vi skal spise, så parkerer vi utenfor Volvo Cars’s hovedinngang og går ca. 200m. Restauranten ligger i bygget på venstre side av «kuppelen» når man kommer fra Volvo. Inngangen er innerst i hjørnet av bygget og deretter gå 2 ganger til venstre når man kommer inn inngangen. Her får man kjøpt både varm og kald mat med masse utvalg! (Mat/drikke som kjøpes på Varianten, dekkes ikke av påmeldingsavgiften)

Jan-Sverre er tilgjengelig på tlf: 92 48 22 14 under hele turen (husk +47 foran når man ringer fra Sverige!!!) Om noen er usikre på noe er det bare å ta kontakt. Spørsmål i forbindelse ved turen, arrangementet e.l. så kan dette sendes til Jan-Sverre på e-post: Svirre91@hotmail.com eller Svirre på forumet.

NB: De som ønsker å besøke Volvo-museum må gjøre dette på egenhånd.
Jan-Sverre kan være med dersom noen ønsker det.

Adresser til de forskjellige aktivitetene:
Møtepunkt Tusenfryd - Høyungsletta, 1407 Vinterbro
Volvo Visitor Centre - Karossvägen 2, 418 78 Göteborg
Våghals Turistcenter, Färjevägen 2 , 442 31 Kungälv
Opplegg for gruppene:

Gruppe A (20stk)
12:00 - 13:00 Felles lunsj på Varianten restaurant
13:30 - 14:30 Fabrikktur med blåtoget
15:30 - 16:30 Volvo Demo Centre
-----------------------------------------------
Gruppe B (20stk)
12:00 - 13:00 Felles lunsj på Varianten restaurant
13:30 - 14:30 Volvo Demo Centre
15:30 - 16:30 Fabrikktur med blåtoget

Vi møtes på parkeringsplassen utenfor Volvo Visitor Centre ca. 16:45 for litt bilder og farvel til de som skal hjem igjen.

Gruppene blir ropt opp før lunsj, og det er viktig at du husker hvilken gruppe du tilhører.
Vi har tatt hensyn til de av dere som reiser sammen etc.

Jan-Ragnar
23/08/16, 10:03
Jeg kjører ned på torsdag.

Svirre
23/08/16, 10:09
Jeg kjører ned på torsdag.
Helt i orden! Jeg vil være på plass fra ca. Kl. 11.30 utenfor Volvofabrikken. Vil være ikledd refleksvest, så skal være synlig :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

mrstfu
23/08/16, 10:24
Vi er et par stykker som skal forsøke å lage en liten bildeserie eller film fra denne helga, siden vi får Vålerbanen dagen etter. Tanken er æ kjøre i pen formasjon i rolig tempo etter Statoil Storebaug, og både filme og ta bilder på vei nedover. Nærmere informasjon vil bli gitt der, om noen absolutt ikke vil være med på bilder eller film kan de henvende seg til en av oss i forkant, så fikser vi det.

johnf
25/08/16, 20:55
Hei! Da er jeg klar for tur;) Henger meg på fra Sarpsborg. Gleder meg:-)

aarnes
01/09/16, 19:50
Takk for en hyggelig tur!

Her er de bildene jeg klarte å knipse ila turen :)

http://aarnes.me/?p=1116

Firsttime
17/10/16, 13:25
Hei igjen.
Sent men godt...... ;-) Takker for nok en hyggelig tur ja. En trivelig happening som blir en av årets happeninger :-) Med tanke på om dere planlegger ny tur neste år, ville det være mulig (om det lar seg få til da ) med en omvisning på sikkerhetsenteret til Volvo? Det ville virkelig være av stor interesse vil jeg tro..... Uansett, er reiseklar neste år og jeg.