PDA

Vis full versjon : Elektrisk justering av hovedlyktene



Mr-C
05/07/10, 22:35
Noen som har kjennskap til å bygge om lyktene til elektrisk justering.
Kan man bare bytte ut den manuelle stille skruen med den motoriserte enheten? Mine lykter ser helt like ut som de som har motor. Det sitter en kontakt på hver kykt med tre ledninger er disse til motorene og er det ferdig trukket ledninger inn i cokpit?

mrstfu
05/07/10, 23:22
først og fremst, les regler for trådemne, burde i det minste inneholde bilmodell og årsmodell, gjerne motor og gir og. gjør det litt lettere å svare detaljert.

så vidt jeg vet er det ikke lagt opp til elektrisk justering inn i cockpit på manuelle lykter. har du bilde? forskjell på lyktene fra tidlig og sen 94 mod, har du en eller to pærer per lykt?

Nero
11/07/10, 15:52
Låner den tråden her:
Er det mye jobb å legge opp og hva trenger man for å elektrisk justering av lyktene?
Jeg har kjøpt meg 94+ lykter med el-motor på, så forestiller meg at man trenger noe slags ledningsnett fra justeringsbryter inne i bilen?
Hvor og hva skal det kobles innom, om det skal innom noen releer/sikringer:confused:

mrstfu
11/07/10, 16:49
dette får du sikkert på volvo, originalt ledningsnett altså. ikke nødvendigvis billig, men greit å ha da. justeringsbryter må du kjøpe hos volvo, noe uoriginalt vil se møkk ut og ikke nødvendigvis passe. annet enn det er det nok ikke noe fantastisk komplisert opplegg.

Nero
11/07/10, 18:44
Ja, så det er egentlig nokså "plug & play" med ledninger og tilkobling, tenkte nemlig på om det må innom noe sikring eller relee-bokser?
Kommer nok til å kjøpe det jeg trenger brukt fra noe vrak eller dele-biler, nytt ifra Volvo-orginal koster nok litt ja:o