PDA

Vis full versjon : Display/kjørecomputer problem



Mr_DooDee
28/02/16, 23:06
Hei! Har ein 2004/05 V70. Displayet har begynnt å oppføre seg rart, noen ganger virker det heilt fint, andre ganger kommer det ingen tekst opp, kun bakgrunnsbelysning, eventuellt masse pixler. Er dette ein av standar feilene som volvo speedometerene er plaget med? Og som feks tunheim auto kan fikse eller har noen erfaring med at det kan være andre ting som forårsaker at displayet oppfører seg slik? Stusser litt siden min er sein 04 modell, speedometer feilen er vell helst 01-03 modellene som var plaget med?

945-Halden
29/02/16, 00:46
Det kommer av lodding som blir dårligere. Hadde mitt til lodding hos en på Volvo i Halden, men gleden ble kortvarig dessverre. Endte opp med å bytte til nytt speedometer. . ca kr 10 000. inkl software

FroBe
29/02/16, 08:04
Hvor mange ganger skal du spørre om dette på forumet?
Hvorfor tar du ikke kontakt med Tunheim Auto og spør dem direkte, istedenfor å høre oss som ikke reparerer DIM gjette om problemet ditt er unikt eller den vanlige feilen?

Uten å ha fått bekreftelse på dette gjetter jeg på at problemene med DIM er relatert til loddeprosessen. I denne perioden eksperimenterte flere produsenter med alternative produksjonsmetoder på komponenter og loddeprosesser på grunn av RoHS-regelverket fra EU om blyfri lodding som var på vei. Dessverre var ikke alle eksperimentene like vellykkede...
Etter 2003 fungerte nok produksjonen av DIM bedre, med statistisk sett mye færre feil, men man kan fortsatt oppleve tilfeldige feil.
(RoHS-regelverket har riktignok unntak for produksjon av bildeler, men hvis underleverandørene Volvo brukte produserer for andre markeder så endrer de normalt alle prosessene til blyfri).

jerognal
29/02/16, 17:16
Dårlig hovedlysbryter lager og slikt tull. Var slik på vår XC. Ny hovedlysbryter og alt virket igjen.

Svirre
29/02/16, 20:41
Stenger tråden da trådstarter allerede har spurt om dette problemet og fått svar i tråden, som er lenket til under:
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177

Tolkes som dobbelposting


§9 Dobbelposting er ikke tilatt.
Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd i feil forum/minst passende forum slettes uten forvarsel.