PDA

Vis full versjon : Pæreproblemer dashbord Volvo V70 01



AndersW
28/02/16, 18:41
Jeg holder på å bytte pærer i aircondition/vifte modulen i dashbordet. Det er snakk om de små blå som sitter bak bryterne og tallene som angir temperatur. Etter at jeg byttet så lyser pærene konstant, selv med tenningen av og det kommer en summelyd fra "modulen" når jeg kobler den til igjen. Noen som vet hva som kan ha skjedd?


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
28/02/16, 19:11
Hva slags pærer har du satt i? Om har byttet til LED, er det årsaken. CanBus-nettet har en såkalt "hvilestrøm" gående konstant, for å holde en overvåkning av anlegget, om du vil. LED kødder med strømtrekket og resultatet blir som hos deg.

AndersW
28/02/16, 19:18
Fikk låne to typer (en med grå og en med hvit sokkel) fra Volvo så det skal være riktige pærer. Imidlertid ser det ut til å være tre typer så det er mulig at jeg har blandet. De virker, men som sagt så slukker de ikke når jeg slår av tenningen. De slukker etter ca fem minutter og da stopper også summingen. Det kan jo hende jeg har ødelagt modulen, for jeg koblet i fra med strøm på. I følge forhandler skal ikke det by på andre problemer enn en airbag feilkode, men jeg har lest på nett nå etterpå at det kan ødelegge modulen. Men hos meg virker alt som det skal ellers. Rart.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
28/02/16, 19:32
Det første du bør gjøre er å få slettet feilkoden som nesten garantert ligger i CCM-modulen. Kan hende det er nok, at CCM-modulen varsker feilkode ved å lyse et stykke etter avslått tenning.

AndersW
28/02/16, 19:34
Ok, da skal jeg sjekke det. Jeg må uansett få tak i flere pærer.


Sent from my iPhone using Tapatalk