PDA

Vis full versjon : Råd ångående feilmeldinger 02 v70 2.0T "Løst"



johnf
28/02/16, 13:05
Hei jeg trenger litt tips angående feilmeldinger på bilen . Lampa som viser at det er noe feil på eksosen begynte og lyse,merker ingen ting på bilen.Kobler på obd leser og finner feilkode P0140 (o2 sensor circuit no activity detected bank 1 sensor 2) slik jeg forstår det, er det lamdasonde 2 (bakre) som gir feil verdi og at det kan være så mangt som luftlekasje o.l så jeg sletter feilkoden.

Etter ca en uke skjer det samme igjen, jeg sletter koden .

Neste gang dette skjer er ca etter en uke , men da får jeg to koder P0136 i tillegg (Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2)
slik jeg skjønner det da må det være lamdasonden som er synderen,siden jeg har fått to forskjellige feilkoder på samme lamdasond. Jeg har selfølgelig sjekket slanger men kan ikke se noen dårlige +at jeg ikke merker noe på bilen.

Hva tror dere?

johnf
04/06/16, 21:48
Har nå byttet bakre lamdasond og feilmeldingene forsvant, og har blitt borte.;)

otello
05/06/16, 08:11
Godt det løste seg :-)
Var det problematisk å bytte den?

93262038
05/06/16, 10:58
Er du sikker på at det er en lambdasonde? På min volvo v70 fra 2010 fikk jeg samme feilkode. Da var det temperatur sensor. Ikke lambdasonde. Lambda'en sitter på potta, mens det sitter en tempsensor foran potta og en bak. På mitt nærmeste volvoverksted var de ikke enig med meg. De mente tempsensor og lambdasonde var det samme. Men det er det ikke.
Flott at du fikk i orden
Og til deg som spurte om den var vanskelig å skifte: helt grei jobb, men den er treg å skru ut.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

johnf
05/06/16, 12:35
Godt det løste seg :-)
Var det problematisk å bytte den?
Syntes ikke det var så veldig problematisk,det største problemet var plassen. Måtte låne litt mindre hender av fruen i huset når jeg skulle ha i kontakten igjen;).Klart lettere med tilgang på bukk p,g,a. arbeidshøyde under bilen.

johnf
05/06/16, 13:30
Er du sikker på at det er en lambdasonde? På min volvo v70 fra 2010 fikk jeg samme feilkode. Da var det temperatur sensor. Ikke lambdasonde. Lambda'en sitter på potta, mens det sitter en tempsensor foran potta og en bak. På mitt nærmeste volvoverksted var de ikke enig med meg. De mente tempsensor og lambdasonde var det samme. Men det er det ikke.
Flott at du fikk i orden
Og til deg som spurte om den var vanskelig å skifte: helt grei jobb, men den er treg å skru ut.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Helt sikker blir man vel aldri på disse feilmeldingene, men siste gangene jeg slettet feilmeldingene , så varte det kun timer før feilmeldinger kom tilbake.Nå har jeg kjørt flere turer i flere dager med start og stopp uten feilmelding, så da får jeg håpe at det varer:) Tempsensor? Det så ikke ut som om det var noe bak lamdasonden ihverfall,muligens foran. hvordan motor var det på v70 2010?

93262038
14/06/16, 05:57
D5, 175 hk. Med aut.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk