PDA

Vis full versjon : Bremseklosser som ikke støver



sideburns
28/02/16, 12:21
Må bytte skiver og klosser på min 01 v70 og trenger tips til bremseklosser som ikke støver så mye og som ikke koster en formue siden jeg ikke trenger performance greier. Helst noe som det går an å få tak i raskt. Tenkte å gå for Brembo 286 mm skiver fra Skruvat og har feks prøvd å finne Akebono klosser lands men til ingen nytte.
Noen forslag?

hgnubel
28/02/16, 14:43
Ikke det du spør etter, men jeg har dårlig erfaring med å gå etter "støvfrie" klosser (EBC Redstuff for min del).

Legg heller pengene i en god felgrens og felgvoks. Får du felgene skikkelig rene og vokser dem så kan du spyle av ca 99% av støvet bare med høytrykk og ingen såpe på 5 minutter.

Så må du gjerne bruke felgrens og kanskje legge ny voks en-to ganger per sesong eller så.

sideburns
28/02/16, 17:24
Ikke det du spør etter, men jeg har dårlig erfaring med å gå etter "støvfrie" klosser (EBC Redstuff for min del)..

Ok, mulig det er like greit å slå seg til ro med noen av klossene dem har hos Skruvat da ( Delphi, Remsa, TRW til 500-600 eller Bosch til ca 800.
Erfaring med noen av disse ?

4x4vinge
28/02/16, 17:36
EBC. Redstuff e fantasisk. Har det på mine volvo 240 og begge xc70 den ene med r bremser

sideburns
28/02/16, 18:18
Ok, mulig det er like greit å slå seg til ro med noen av klossene dem har hos Skruvat da ( Delphi, Remsa, TRW til 500-600 eller Bosch til ca 800.
Erfaring med noen av disse ?

Snublet nettopp over www.mister-auto.no og lurer på om jeg heller skal gå for ATE skiver og klosser derfra.

hgnubel
28/02/16, 19:39
Ok, mulig det er like greit å slå seg til ro med noen av klossene dem har hos Skruvat da ( Delphi, Remsa, TRW til 500-600 eller Bosch til ca 800.
Erfaring med noen av disse ?
Tror faktisk bare jeg har prøvd Mintex utenom redstuff og originale, og Mintex støvet enormt. Jeg liker originale godt faktisk, redstuff-klossene gikk bare i oppløsning foran på min V70. Bak holdt de greit.

Daniel V
28/02/16, 20:43
Hadde Mintex foran på S80en i 2 mnd. Støvet så ekstremt at bremsestøvet la seg på dørene omtrent[emoji14]

cortinaterje
29/02/16, 10:50
Kjøpte akebono fra IPdusa og la på bilen i fjor sommer.
Fra da av er det ny tidsregning.
Helt genialt og støvfritt.

dag otto
29/02/16, 11:50
Har dårlige erfaringer med mintex, som nevnt over. Mister auto har mye fint, men husk at det kommer 25 %mva itillegg, pluss fortollingsgebyr. Vil anbefalle eurodel.no. Der kan du også se hvem som er fabrikant av de enkelte delene. De sender fra Norge og er etter min erfaring svært raske.

Daniel V
29/02/16, 12:46
Prisene på miter-auto er nå oppgitt inkl. MVA :)

dag otto
29/02/16, 14:49
Det var nytt for meg :) men bra.

Ola Hagen
01/03/16, 11:52
Har dårlige erfaringer med mintex, som nevnt over. Mister auto har mye fint, men husk at det kommer 25 %mva itillegg, pluss fortollingsgebyr. Vil anbefalle eurodel.no. Der kan du også se hvem som er fabrikant av de enkelte delene. De sender fra Norge og er etter min erfaring svært raske.

Sender eurodeler ikke fra tyskland egentlig? har I allefall fått dempere og hjul lager fra dem + toll rett etterpå...

volvoRsport
01/03/16, 12:35
Sender eurodeler ikke fra tyskland egentlig? har I allefall fått dempere og hjul lager fra dem + toll rett etterpå...

Nei, Eurodel har postadresse i Bærum og er en helnorsk nettbutikk.

sekse
01/03/16, 12:50
Sender eurodeler ikke fra tyskland egentlig? har I allefall fått dempere og hjul lager fra dem + toll rett etterpå...

Det var rart. Handla derfra flere ganger og aldri betalt moms eller noe ekstra.

Blir sendt fra utlandet ja men er jo norsk nettbutikk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel V
01/03/16, 14:17
Sender eurodeler ikke fra tyskland egentlig? har I allefall fått dempere og hjul lager fra dem + toll rett etterpå...
Toll får du ikke på bildeler uansett :)

sideburns
19/03/16, 09:02
Det ble ATE skiver og klosser fra Mister-Auto. I "handlekurven" vises prisene inkl mva men uten frakt. Når man aksepterer betingelsene og går videre med handlekurven, blir mva trukket ut av beløpet og frakt lagt til, så man betaler Mister-Auto for delene ekskl. mva inkl frakt, så får man en regning fra posten eller transportør på mva og gebyr for forenklet tollbehandling. I dette tilfellet ca 1500 for ATE bremseskiver og klosser og i underkant av 400 i mva og tollgebyr. Godt fornøyd med levering fra MisterAuto.