PDA

Vis full versjon : baksete xc 70 2004 mod ønskes (ibagasjen)



tigergutt89
25/02/16, 12:31
hei.
er på leit etter baksete til xc70 2004 mod i bagasj-rom.
er det lurt å se på blocket.se enn å skaffe her i norge?

volvoRsport
25/02/16, 12:54
http://www.blocket.se/skaraborg/Extrasate___7_sits_till_Volvo_V70N_64966687.htm?ca =9&w=3

mrstfu
25/02/16, 13:18
Veit du om XC90-setet passe? Fatters har i sin, og har null behov for den tredje seteraden.

volvoRsport
25/02/16, 13:25
Veit du om XC90-setet passe? Fatters har i sin, og har null behov for den tredje seteraden.

Se bildet i linken jeg la ut, setet i V70/XC70 er bakovervendt og rimelig enkelt i forhold til tredje seterad i en XC90.

mrstfu
25/02/16, 13:27
Se bildet i linken jeg la ut, setet i V70/XC70 er bakovervendt og rimelig enkelt i forhold til tredje seterad i en XC90.

Jeg aner ikke jeg, veit bare at fatters er keen på å selge sitt. Dette er en 2007mod.

tigergutt89
25/02/16, 13:29
Bakerste seterad fra XC 90 passer ikke på xc70. Snakka nettopp med jordkjend

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

ojacobs1
27/02/16, 12:26
Har du vært i kontakt med Bildesign på Myren i Skien? Han importerer delebiler og har solgt slike seter tidligere iallefall...

Bildesign.no

ola normann
29/02/16, 14:18
Du er klar over vekt og høyde begrensningene - max 35kg og 140cm

I tillegg må du ha åpning av luke innvendig og de som ble levert med 3. rad hadde også nøkkel åpning av luke.

Svirre
01/03/16, 07:33
Ikke for å drepe gleder, men ut i fra hva jeg kjenner til, så er 3. seterad ikke godkjennbart lenger i vanlige stv. Det omfatter de bilene som det ettermonteres i.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

ola normann
01/03/16, 08:35
Mener å ha lest noe slikt jeg også. Jeg har de ekstra setene men det står ingenting om det i vognkortet så hvordan de kan vite om ting er ettermontert eller ikke vet jeg ikke. Tror ikke mine er ettermontert, det var en til her som hadde de setene der det heller ikke sto i vognkortet.

Jazzy
01/03/16, 10:13
Har også ekstraseter i min V70 -05, og det er originalmontert. Dette finnes heller ikke med i vognkortet, så det er nok vanskelig for dem å se.
Kan selge mine med beltene som sitter i "taket" da de absolutt ikke kommer til å brukes.

Svirre
01/03/16, 10:19
Har også ekstraseter i min V70 -05, og det er originalmontert. Dette finnes heller ikke med i vognkortet, så det er nok vanskelig for dem å se.
Kan selge mine med belter da de absolutt ikke kommer til å brukes.
Hvis det er orginalt fra fabrikk, eller montert og godkjent fra fabrikk, skal det stå 7 i antall sitteplasser.

Problemet er ikke at utstyret nødvendigvis er orginalt og riktig montert, men en evt. ulykke som medfører personskade, kan gi reduksjon på forsikringen, evt. regress. I tillegg kan politiet gi deg straff for å ha plassert personer i seter som ikke er registrert og godkjent.
Man kan si at det er det juridiske som er problemet i slike tilfeller.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Jazzy
01/03/16, 11:01
Hvis det er orginalt fra fabrikk, eller montert og godkjent fra fabrikk, skal det stå 7 i antall sitteplasser.

Problemet er ikke at utstyret nødvendigvis er orginalt og riktig montert, men en evt. ulykke som medfører personskade, kan gi reduksjon på forsikringen, evt. regress. I tillegg kan politiet gi deg straff for å ha plassert personer i seter som ikke er registrert og godkjent.
Man kan si at det er det juridiske som er problemet i slike tilfeller.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Mye mulig du har rett i det, men da er det noen på Volvo eller Vegvesenet som har driti seg ut noe alvorlig med min bil, ettersom setene sitter i fra fabrikk :)

Svirre
01/03/16, 12:09
Ant. sitteplasser skal være innskrevet i kjøretøyets vognkort. Jeg har ikke hørt noe annet om det tidligere.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

mrstfu
01/03/16, 17:57
Mye mulig du har rett i det, men da er det noen på Volvo eller Vegvesenet som har driti seg ut noe alvorlig med min bil, ettersom setene sitter i fra fabrikk :)

For å være litt i overkant kritisk - jeg regner med det er V70en du har i signatur du snakker om her - du har hatt den bilen siden den var ny? Hvis ikke, hvordan vet du at det er originalmontert? Virker som noe det er vanskelig å overse.

Jazzy
02/03/16, 00:51
For å være litt i overkant kritisk - jeg regner med det er V70en du har i signatur du snakker om her - du har hatt den bilen siden den var ny? Hvis ikke, hvordan vet du at det er originalmontert? Virker som noe det er vanskelig å overse.
Nei, jeg har ikke hatt bilen siden den var ny, men det har derimot forrige eier.
Etter å ha lest litt mer om dette, så ligger nok forklaringen i at dette regnes som barneseter og blir derfor ikke ført inn i vognkortet.
Les: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-01-25-92 § 3-1 punkt 2
og en tråd i dette forumet http://forum.vccn.no/showthread.php?37770-Ekstrasete-til-bagasjerom-for-Volvo-XC70-D5-AWD-2007
Står også litt intressante opplysninger om barnesikringsutstyr under kapittel 43 i den linken fra lovdata.no

Svirre
02/03/16, 08:21
Den paragrafen må jeg innrømme å ikke ha sett :) Uansett begrenser du muligheten til 35kg/140cm på de som skal sitte bak.

Det vanskeligste er nok de som ikke er klar over denne paragrafen. Ville vært lurt av deg å skrive den ut og ha med i bilen on du skulle treffe på "rett" mann.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Jazzy
02/03/16, 09:36
Den paragrafen må jeg innrømme å ikke ha sett :) Uansett begrenser du muligheten til 35kg/140cm på de som skal sitte bak.

Det vanskeligste er nok de som ikke er klar over denne paragrafen. Ville vært lurt av deg å skrive den ut og ha med i bilen on du skulle treffe på "rett" mann.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Man kan jo ikke få med seg alt her i verden heller :) Ja ikke er det noen kraftkarer som skal sitte i de setene der da :D Og som du sier så skal man nok ha med seg en utskrift av kjøretøyforskriftene om man skal bruke de setene. Visse personer kan være litt overambisiøse i sin yrkesutøvelse :D

Jimbojama
02/03/16, 11:08
Ett siste innspill her, så har vi vel dekka det meste angående bakseter i V70/XC70.
Ironisk nok er det de minste vi må plassere der, og slik kan det gå ved påkjørsel bakfra (relativt lav hastighet også)
http://g.api.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_1080_720_l_f/0000/fred/2016/3/2/9/bil_1.jpg?chk=728786

Riktignok ikke en Volvo, men det er jo i positiv forstand, siden Volvoen er levert med glassfiberbakluke. Finner ikke bildene av Volvo i farta dessverre.

FroBe
02/03/16, 18:37
Ett siste innspill her, så har vi vel dekka det meste angående bakseter i V70/XC70.
Ironisk nok er det de minste vi må plassere der, og slik kan det gå ved påkjørsel bakfra (relativt lav hastighet også)
http://g.api.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_1080_720_l_f/0000/fred/2016/3/2/9/bil_1.jpg?chk=728786

Riktignok ikke en Volvo, men det er jo i positiv forstand, siden Volvoen er levert med glassfiberbakluke. Finner ikke bildene av Volvo i farta dessverre.

Litt vill gjetting, påkjørt av SUV eller pickup?
De fleste lastebiler og vanlige personbiler har støtfangere som går langt nok ned til å unngå å skrelle vekk alt over støtfangerhøyde.