PDA

Vis full versjon : Montere vinge v70N



sandal
23/02/16, 01:04
noen som har erfaring med og lime fast tak-vinge på v70?
Kas lim som er best og bruke,
Har ikke så veldig lyst og begyne og borre og styr i luken, så tenkt og lime den fast i stede

mrstfu
08/03/16, 16:37
Flyttet til riktig underforum.

FroBe
08/03/16, 17:05
Du vet at luken er i glassfiber og ikke vil ruste selv om du borer hull?

Daniel V
08/03/16, 17:39
noen som har erfaring med og lime fast tak-vinge på v70?
Kas lim som er best og bruke,
Har ikke så veldig lyst og begyne og borre og styr i luken, så tenkt og lime den fast i stede
Monterte på en for noen år siden. Volvo har en ferdig mal på sine vinger som man bare borrer opp :) Luka er glassfiber, så ingen fare med det.

sandal
08/03/16, 18:18
Du vet at luken er i glassfiber og ikke vil ruste selv om du borer hull?

Det er eg klar over.. men prøvde på den forrje v70 eg hadde då ble det totalt mislykkes...

sandal
08/03/16, 18:19
Monterte på en for noen år siden. Volvo har en ferdig mal på sine vinger som man bare borrer opp :) Luka er glassfiber, så ingen fare med det.

3 ukers leveringstid.....

mrstfu
08/03/16, 18:21
3 ukers leveringstid.....

Poenget var vel at Volvo monterer ved å borre selv. Hvordan mislykkes du forrige gang?

Lasse R
08/03/16, 18:34
Trenger vel ikke malen da det er merket på innsiden av luka hvor du skal borre?

sandal
08/03/16, 20:49
Trenger vel ikke malen da det er merket på innsiden av luka hvor du skal borre?

de merken skal ut ikke gå ut i fra med mindre du har orginal vingen...

sandal
08/03/16, 20:50
Poenget var vel at Volvo monterer ved å borre selv. Hvordan mislykkes du forrige gang?

første borret eg etter de merkene som var der men de var totalt feil, etter mye om og men. så kom vingen på men for lang oppe og var litt for mye til ene siden...
Så lime er det beste og då får du den akkuratt sånn som du vil ha den selv :D

Daniel V
08/03/16, 20:59
Hvis det var en uoriginal vinge, så nytter det ikke å skjære etter sporet til originalvingen. Originalvingen får perfekt passform med de hullene som er merket. En ettermarkedsvinge kan jo være skjev ut av boksen for alt vi vet.

sandal
08/03/16, 22:51
Hvis det var en uoriginal vinge, så nytter det ikke å skjære etter sporet til originalvingen. Originalvingen får perfekt passform med de hullene som er merket. En ettermarkedsvinge kan jo være skjev ut av boksen for alt vi vet.

Ja. Så då tenkte eg bare og lime den, for de mal som volvo selger er ikke beregnet for uorginal vinge heler... så med uorginal vinge er det beste og lime den for og få den der du vil :)

Daniel V
08/03/16, 23:21
Jeg forstod det som at du hadde originalvinge først, så var derfor jeg tipset om Volvomalen :)

sandal
09/03/16, 01:07
Jeg forstod det som at du hadde originalvinge først, så var derfor jeg tipset om Volvomalen :)

Eg skjønner, vingen e kjøpt på trolltuning. Men uansett takk for tipset :D

TommyG
09/03/16, 07:31
Eg skjønner, vingen e kjøpt på trolltuning. Men uansett takk for tipset :D

huffda... Får håpe din ser bedre ut enn den jeg kjøpte derfra for en stund siden. Dersom du ikke allerede har fått den, ville jeg vurderte å avbestille, og handle fra ett annet sted...

sandal
09/03/16, 14:21
huffda... Får håpe din ser bedre ut enn den jeg kjøpte derfra for en stund siden. Dersom du ikke allerede har fått den, ville jeg vurderte å avbestille, og handle fra ett annet sted...

har bestillt og fått og er på lakkering no.. ka som ikkje såg bra ut då? :/

holter
09/03/16, 14:30
Men for og ta tråden over til det du egentlig lurte på så har wurt en del gode lim produkter -har brukt derfra på plast -glassfiber da på båt og satt veldig bra det ,men du kan jo sjekke siden deres på nett hva dem har -er flere år siden jeg kjøpte men var på wurt butikk for ikke lenge siden og kjøpte noe annet og mener dem hadde div slikt der nå også . Det eneste med og lime er om du er uheldig som jeg var på en parkeringsplass hvor noen antagelig hadde slått bakdør på en varebil i vingen så den sprakk og gikk av skall på den -kan være lei og få av om du da har limt :)

sandal
09/03/16, 14:49
Men for og ta tråden over til det du egentlig lurte på så har wurt en del gode lim produkter -har brukt derfra på plast -glassfiber da på båt og satt veldig bra det ,men du kan jo sjekke siden deres på nett hva dem har -er flere år siden jeg kjøpte men var på wurt butikk for ikke lenge siden og kjøpte noe annet og mener dem hadde div slikt der nå også . Det eneste med og lime er om du er uheldig som jeg var på en parkeringsplass hvor noen antagelig hadde slått bakdør på en varebil i vingen så den sprakk og gikk av skall på den -kan være lei og få av om du da har limt :)

hmm.. okeei... de på trolltuning har montert en del sånne vinger og de har bare brukt Sikaflex og tec7 og det funker som bare det :D

Lasse R
09/03/16, 16:15
Sikaflex eller tech7 f eks som du nevner burde fungere mer enn godt nok til noe sånt. Var ikke klar over att innfestningen på original og kopi vinge var annerledes, det er ganske tragisk egentlig når de har mulighet til å kopiere festene så i hvertfall det hadde blitt likt. Vingen jeg har er ifra BCB og er typen uten bremselys, ikke sett på innfestningen til denne men så det lå noen hvite MAL skiver med vingen

sandal
09/03/16, 16:57
Sikaflex eller tech7 f eks som du nevner burde fungere mer enn godt nok til noe sånt. Var ikke klar over att innfestningen på original og kopi vinge var annerledes, det er ganske tragisk egentlig når de har mulighet til å kopiere festene så i hvertfall det hadde blitt likt. Vingen jeg har er ifra BCB og er typen uten bremselys, ikke sett på innfestningen til denne men så det lå noen hvite MAL skiver med vingen

Det er sant får prøve med sika eller tec7 se om det funker :D

TommyG
10/03/16, 08:58
har bestillt og fått og er på lakkering no.. ka som ikkje såg bra ut då? :/

Den var langt fra klar for lakkering, bremselyset så jallajalla ut, , men det verste var at den var vridd

sandal
10/03/16, 12:31
Den var langt fra klar for lakkering, bremselyset så jallajalla ut, , men det verste var at den var vridd

tok den uten bremse lys, men håper ikke min var noke vridd då :D

mrstfu
18/03/16, 11:51
Der er jo fordelen med å skru den. Er vingen vridd kan du kanskje dra den tilbake til rikrit posisjon med skruene.


http://forums.swedespeed.com/showthread.php?226087-What-did-you-do-to-your-wagon-today&p=3458385&viewfull=1#post3458385

Erlend
23/05/16, 20:46
bestilte fra vprts og har fått den lakka, den ser rett ut, men vil den ikke passe mot svekkingene i luka? jeg tok den med bremselys..ser jo at det er skruehull i vinga jeg bestilte..

Jack89
23/05/16, 23:00
Tec7 så sitter den så lenge bilen lever :-)

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk