PDA

Vis full versjon : Bakluke vil ikke låse seg



Anders Dybvadsskog
09/02/16, 19:53
Hallo, min 2012 mod v70 vil ikke bakluka låse seg, den senker seg ned i låsestilling også går den litt opp igjen, prøvd å smelt igjen luka også uten resultat. Hjelp! kan ikke stå sånn i natt..

Jack89
10/02/16, 08:04
målt strømmen te motorn? kan sjekk kontaktan te luka ☺

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

Jack89
10/02/16, 08:06
den går opp å ned som normalt, kansje nå krøll me den "klaven" i låsekassen

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

GBXC
10/02/16, 09:04
Hallo, min 2012 mod v70 vil ikke bakluka låse seg, den senker seg ned i låsestilling også går den litt opp igjen, prøvd å smelt igjen luka også uten resultat. Hjelp! kan ikke stå sånn i natt..

Kan gummilista i nedkant være presset opp av snø/is på fanger`n? Har du forsøkt å smøre litt på låsen, ta av plasten og smøre mekanismen med litt låseolje feks..

Holern
10/02/16, 11:47
Sjekk at ikke håndtaket på utsiden har hengt seg opp i "åpne-stilling"....kan være mye dritt som gjør at den henger seg

Anders Dybvadsskog
10/02/16, 12:07
Prøvd å smurt opp uten resultat, virker som selve låsen ikke låser..
Sjekka opp i vida for det dukka opp ein feilkode på den. Kjørte noen tester der å da virka det som feilen ikke er i dørhandtaket. Så holder en finger på selve låsen.. Får ikke pressa igjen låsen med skrujern heller..

MadAss
10/02/16, 23:30
Mest sannsynlig feil på en av de to sensorene i låsen som registrerer når luka går i lås.
Har du ikke garanti/forsbrukerkjøpsloven du kan henvende deg til på 2012 modell?
Elektriske komponenter har 5 år reklamasjonsrett uavhengig av km stand - så lenge det ikke er import.

Anders Dybvadsskog
11/02/16, 11:46
Har hatt den i 8 måneder så er ikke bruktbilgaranti lengre på den. Gammel drosje så har jo gått sine km..

Kenut88
13/02/16, 22:09
Demonter trekk på bakluke å sjekk om wire til motoren som trekker luka i lås har hoppet av:)

Anders Dybvadsskog
14/02/16, 13:42
Problem fiksa.. tok av deksele akurat irundt låskassa. der fant jeg ut at den sto midt mellom åpen og lås på den skinna som er der. dro den over mot lås så gikk den i lås. så ble greit etterpå:) Så litt usikker på hva som skjedde..