PDA

Vis full versjon : Motorservice erfordras



Aleks85
08/02/16, 19:39
Hei, har nå nylig kjøpt en 04 mod v70 d5 gått 149500km, og har fått motorservice erfordras i displayet og det er ikke noen trekant som lyser som ved andre feil. Må nevne at motorservice erfordras kommer og går med jevne mellomrom. Kan det være at service intervaller telleren ikke er resette? Bilen har vært på Volvo 2.0 service for 8k km siden. Er det noen i nærheten av Vestby/Moss som har feilkode avlyser?

holter
08/02/16, 19:59
Gule trekanten kommer når bilen går i nødmodus og den ikke går over 3000 rpm - når den røde kommer er det helt slutt - står vel tid for service om det er service telleren mener jeg -den kunne du da ha slettet med tenning og trippteller ,oppskrift står på youtube . Men går bilen normalt ?

Aleks85
08/02/16, 20:04
Bilen går normalt ja, er bare sykt veldig irriterende at motorservice erfordras kommer opp. Kan ha et par dager uten at det kommer opp også

holter
08/02/16, 20:26
Har hatt en slik bil :) startet pent den jeg hadde også -men kan være om du har mye småkjøring at den har sotet seg til i motor -du får ta den en tur på motorveien og jage den noen mil på turtall høyere en 3000 . Men kan komme av så mye dette så best og få lest ut feilkoder - ellers er det sterkt og anbefale og kjøpe en enkel leser fra f.eks biltema -skulle vært levert med alle volvoer :) men melder noen seg i nærheten så ordner det seg nok -ellers kan jeg evnt hjelpe deg .

4x4vinge
08/02/16, 22:10
Feilen er at eksos huset vvt på turboen er ned sotet. Bare og ta ut turbo og dele den og hiv eksos huset i ultralyd vasker og da bli turboen som ny. Har gjort dette på ca 20 biler nu med bra resultat. Har bytte eksoshus ligende klar

Gems
09/02/16, 16:05
Hei. Grunnen til at du får opp denne beskjeden kan være så mye. Anbefalet deg og dra til Volvo og få en diagnose. Det er gjort på 10-15 min og koster ikke all verden. Fikk samme melding på min Xc90 og tok diagnose. Feil: Gåen temp.giver til partikkelfilter.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Evert
09/02/16, 20:52
Hei. Grunnen til at du får opp denne beskjeden kan være så mye. Anbefalet deg og dra til Volvo og få en diagnose. Det er gjort på 10-15 min og koster ikke all verden. Fikk samme melding på min Xc90 og tok diagnose. Feil: Gåen temp.giver til partikkelfilter.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Beste svar :)


På min var det så enkelt som tett dieselfilter.

Jan Olav
10/02/16, 17:09
Gule trekanten kommer når bilen går i nødmodus og den ikke går over 3000 rpm - når den røde kommer er det helt slutt - står vel tid for service om det er service telleren mener jeg -den kunne du da ha slettet med tenning og trippteller ,oppskrift står på youtube . Men går bilen normalt ?
Eg hadde den gule trekanten med samme melding. Men bilen gikk ikke i nødmodus. Den fungerte som normalt.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

holter
10/02/16, 18:02
Finnes sikkert mange varianter av den meld og mange alternativer til feil , men skal en finne feilen må en ta diagnose -hadde ikke nødmodus i første uka etter jeg fikk motorservice jeg heller men den kom og ble til slutt konstant så fort bilen kom over 3000rpm . Masse muligheter til en får den meld - men en diagnose vil mest sansynelig gi et svar for trådstarter .

Jan Olav
10/02/16, 18:37
Den forsvant hos meg etter eg slettet de feilkodene som var. Er ca 2 uker siden nå.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

holter
10/02/16, 19:15
Jeg sjekker min bil om ikke annet 3-4 ganger i året for feilkoder og ligger altid en liste der over div anfall den har fått , var greiere før når det ikke var så mye elektronikk -men heldigvis gir mye av det ingen problemer med bilen bare irritasjoner i form av info meldinger .

aarnes
11/02/16, 21:25
Gule trekanten kommer når bilen går i nødmodus og den ikke går over 3000 rpm - når den røde kommer er det helt slutt - står vel tid for service om det er service telleren mener jeg -den kunne du da ha slettet med tenning og trippteller ,oppskrift står på youtube . Men går bilen normalt ?

Ikke på P2.
Det er ytterst sjelden de går i nødmodus i det hele tatt, men de få gangene de gjør det får man "Motorsystem service erfordras" eller "Motorsystem nedsatt prestanda" - og feilen på være permanent for at det skal skje.
Vet ikke om du har eid en P2 noen gang, men gul og rød varseltrekant kommer helt avhengig av hva som feiler. Hvis du har førerdøra åpen lyser den gult, om du kjører med førerdøra åpen blir den rød :-)

holter
11/02/16, 21:36
Joda har hatt det også og tror jeg har fått dem fleste feil volvo kan få :)viste det med førerdør også . Hender tilfeldige feil utvikler seg til permanente også på volvo om en ikke gjør noe med det -men regner med at trådstarter får sjekket det med en diagnose :)