PDA

Vis full versjon : 97 V70 - ABS feil høyre framme



Nilsebu
07/02/16, 14:52
Hei.

Har lenge hatt feilkode høyre framme på bilen min. På tide å fikse dette nå.

Ved feilsøking så får ikke abs-hjernen signal på høyre framme.
Sensoren fungerer, etter eu-kontroll så sa mekanikeren att abs-ringen så fin ut.

Neste jeg bør sjekke er kontakten inn til sensoren, men hvor i motorrommet ender denne? Står det skal være en iso-kontakt oppe ved tårnstaget, men det er ikke der på verken S70 eller V70en min.

Andre tips tas også med takknemlighet :)

mrstfu
07/02/16, 17:52
Har heller ikke funnet ISO-kontakt på demperskåla på mine P80, men av motorbyttet i 850 mener jeg å huske at denne kabelen er lagt rett inn på motornettet, altså er splittem ved sensoren eneste koblingspunkt. Mener jeg huske, altså.

Ta en titt på ABS-ringen selv, å stole på andres utsagn går ofte feil vei;)

Nilsebu
07/02/16, 20:19
Har heller ikke funnet ISO-kontakt på demperskåla på mine P80, men av motorbyttet i 850 mener jeg å huske at denne kabelen er lagt rett inn på motornettet, altså er splittem ved sensoren eneste koblingspunkt. Mener jeg huske, altså.

Kan stemme att dette går inn på ledningsnettet akkurat der iso-kontakten burde vært.

mrstfu
07/02/16, 20:25
Er fire år sida motorbyttet nå, men jeg mener å huske den bare gikk gjennom skåla og videre uten noen form for kontakt.

Rcar
09/02/16, 19:47
Alternativt kan også man få feilkode på sensor - om ABS unit er gått opp i loddingen.

Mvh
Rcar

Nilsebu
10/02/16, 18:56
Alternativt kan også man få feilkode på sensor - om ABS unit er gått opp i loddingen.

Mvh
Rcar

Stemmer, men er vel vanligst att en av de bak får feilkoden da, uansett. ABS hjernen, ble skiftet etter att feilkoden kom.