PDA

Vis full versjon : Volvo Service 2.0, V70 2005



sandal
07/02/16, 01:44
Noen som vet om min v70 2005 modell har noke programer som må bli oppdatert?

E denne service noke bedre en andre plasser ?

ka syntes dere om volvo sin service ?

min v70 har ikke hvert på 2.0 serivce hos volvo

kun på meca verksted.

oppdaterer de bilen ?

Alfs80
07/02/16, 10:30
Stamnesagen auto ytea arna

sekse
07/02/16, 10:37
Jeg sykes ikke 2.0 servicen hos Volvo er noe veldig å trakte etter. De sjekker og gjør for lite. Men den er billig så man får vel det man betaler for.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sandal
07/02/16, 10:59
Stamnesagen auto ytea arna

oppdaterer han program på bilen ? :P

Alfs80
07/02/16, 13:19
Det som gjør at den servicen på volvo er billig er vel at bilen blir satt der av deg og ikke blir tatt inn bare byttet plass på parkeringen derfor er den billig.

holter
07/02/16, 13:44
Nå er det vel ikke så dårlig på volvo verksteder at dem ikke gjør noe på servicer og tror ikke alfs80 er sånn veldig glad i volvo verksteder :) Har egentlig aldri hatt bilen på en volvo 2.0 service -men spørsmålet er mer om dem oppgraderer noe sw på bilen og om det finnes så mye og oppgradere mellem hver 2.0 service -og er det ikke noe du mener du mangler eller syns du trenger av sw så har vel ikke den servicen noen annen hensikt en at du får skiftet olje filter og en sjekk av bilen -noe du kan gjøre på vilket som helst annet verksted eller selv - men er dette stempelet i boka og det er ikke mer verdt om det står volvo eller meca . Så ville tatt en tlf til det aktuelle verkstedet og hørt hva dem gjør på den servicen . Sw oppdatering er det kun volvo verksteder som kan gjøre , har ikke så mye tro på reklamen som sier at bilen din blir litt bedre for hver gang :)

Alfs80
07/02/16, 14:09
Holter er som du skriver er ikke glad i volvo verksteder nei.ang service så hadde jeg en arb kollega som hadde bilen sin på service og det skulle ta 2 timer så tenkte han da gjør jeg noen små ærend i ml tida og han så faktisk bilen sin hele tiden på park plassen og værste av alt ringte dem etter 1 time og d var bilen ferdig og hva hadde dem gjort?noting men betale måtte han.saken endte opp av naf advokat han hadde tatt en tlf til dem og da øa dem seg lang flate er det slik det skal være

volvoRsport
07/02/16, 14:10
-men spørsmålet er mer om dem oppgraderer noe sw på bilen og om det finnes så mye og oppgradere mellem hver 2.0 service

De oppdaterer SW når du har den inne til Service 2.0, men ble fortalt på forrige service jeg hadde nå i høst at det mest sannsynlig var siste oppdateringen som ville komme til bilen min ('07 S60 2,4D).

sandal
07/02/16, 18:08
men då er neste spørsmål kor mye tar de for og kun oppdatere bilen då? mye mere en en 2.0 serivce koster?

TommyG
07/02/16, 21:06
Vet ikke med kun oppdatering, men jeg betalte 2600,- hos Frydenbø med software, olje og filter bytte. Med på kjøpet får du ett års gratis vei hjelp med leiebil.

Miniservice kalte de det

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

sandal
08/02/16, 02:24
Er ikkje gale pris på det då! med tanken på at 4l med 0 - 30w olje koster nærmere 600 kr :D

245 V8
14/02/16, 21:15
Det med 2.0 service er bare tull, jobber på et verksted sjølv, (ikkje Volvo) har tatt alle servicer på min -05 V70 D5 sjølv, har kjørt bilen ca 110.000km siden den sist var inne på volvo, tengte at eg skulle ta en oppdatering på den siden eg synest girkassen er litt rar (klarer ikkje og bestemme seg om 4 eller 5 gir i 70 km/t). Tok turen til volvo som skulle oppdatere bilen, var inn på verkstedgulvet til mekanikeren når han holdt på.. spurte kordan det gjikk.. Da sa han berre, "her finst ikkje fleire oppdateringer enn den som ligg inne her".

Girkassen min har alltid vert sann og bilen har gått 190000km nå, noen tips ang det kansje? har vert flushet 3 ganger siste 90000km, kansje litt overkill men bedre og vere på den sikre siden og siden eg gjær det sjølv er det ikkje allverdens kostnad.

Svirre
14/02/16, 23:10
Det med 2.0 service er bare tull, jobber på et verksted sjølv, (ikkje Volvo) har tatt alle servicer på min -05 V70 D5 sjølv, har kjørt bilen ca 110.000km siden den sist var inne på volvo, tengte at eg skulle ta en oppdatering på den siden eg synest girkassen er litt rar (klarer ikkje og bestemme seg om 4 eller 5 gir i 70 km/t). Tok turen til volvo som skulle oppdatere bilen, var inn på verkstedgulvet til mekanikeren når han holdt på.. spurte kordan det gjikk.. Da sa han berre, "her finst ikkje fleire oppdateringer enn den som ligg inne her".

Girkassen min har alltid vert sann og bilen har gått 190000km nå, noen tips ang det kansje? har vert flushet 3 ganger siste 90000km, kansje litt overkill men bedre og vere på den sikre siden og siden eg gjær det sjølv er det ikkje allverdens kostnad.

Enten hjelper det med ny girkasse/overhaling eller en adapsjon av kassen.

245 V8
20/02/16, 16:14
Enten hjelper det med ny girkasse/overhaling eller en adapsjon av kassen.


Adopsjonene nullstiller eg kvar gong eg skifter olje. Fekk med meg en eldre mekaniker på volvo på prøvetur, han mente at det var fordi bilen går for "lett" når det sjer, og det er gjerne i veldig slakk motbakke det sjer. Og girkassa bør jo jaggu meg holde lenger med tanke på at den har blitt flusha såpass som den har blitt gjort..

Svirre
20/02/16, 16:24
Kjørestil har mye å si. Mye belastning på kald olje er heller ikke bra, men samtidig så kan det ha vært en svakhet i kassa som gjør at den ikke fungerer optimalt lenger.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!