PDA

Vis full versjon : Prøvd nye Coilovers fra L-M-R ?



oddeee84
04/02/16, 13:37
Noen her som har prøvd de nye coilover kitet som LMR selger?

http://www.l-m-r.se/p/volvo/240/vaghallning/coilovers-27/coilovers-till-volvo-240-740-940.html

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/96.jpg

turb00le
04/02/16, 13:51
terje1 kjøpte ett sånt, men fra j-spec.
Helt sikkert samme produktet.

oddeee84
04/02/16, 15:32
terje1 kjøpte ett sånt, men fra j-spec.
Helt sikkert samme produktet.


Okei. Har han montert?
Noen som vet hvor lavt det blir?

Kjører med Myranes idag og er dritlei uniball klunking.

Har prrøvd å kjøpe E46 hylser hos TXR men han vil ikke selge. Han ber meg kontakte PPN som er den Norske forhandleren. Som virker lite interessert i å selge han også.
http://www.ppn.no/nb-NO/produkter/txr-performance/coiloverhylser-volvo-7-940.aspx

Skårholen
04/02/16, 16:03
Jeg har disse på min bil dog kjøpt på J-spec, foran er de i grunn greie. Kan senke såpass at travesen kan legges på bakken tenker jeg så du kan kjøre virkelig lavt. Bak er de litt for stive syns nå jeg, er det et kumlokk som stikker litt opp så hopper bilen omtrent i stede for å flyte over slik den gjør med f.eks bilstein sprint og lesjøfors 40/40.

Terje1
04/02/16, 19:25
samme som j-spec det der ja.
Har dessverre ikke rukket å fått prøvd det,men for de som lurer så er det utbyttbar demper foran og ikke forseglet ben.
Kanskje ikke så lett å finne en "seriøs" demper som passer,men det er såklart mulig å forlenge det gjengede røret og bygge et helt kurant oppsett.

oddeee84
05/02/16, 09:15
Jeg har disse på min bil dog kjøpt på J-spec, foran er de i grunn greie. Kan senke såpass at travesen kan legges på bakken tenker jeg så du kan kjøre virkelig lavt. Bak er de litt for stive syns nå jeg, er det et kumlokk som stikker litt opp så hopper bilen omtrent i stede for å flyte over slik den gjør med f.eks bilstein sprint og lesjøfors 40/40.

Har du kjørt noe med coilovers før? Lesjøfors 40/40 er alt for slapp spør du meg :)
Kjører du med helt tomt bagasjerom eller har du noe stereo eller noe bak i? Lesjøfors med litt stereo baki blir som å sette hjul på sofaen sin.

Funker topplagrene som de skal? Fjærene driver ikke og hopper og henger seg opp slik at man får ulyder?

oddeee84
05/02/16, 09:18
samme som j-spec det der ja.
Har dessverre ikke rukket å fått prøvd det,men for de som lurer så er det utbyttbar demper foran og ikke forseglet ben.
Kanskje ikke så lett å finne en "seriøs" demper som passer,men det er såklart mulig å forlenge det gjengede røret og bygge et helt kurant oppsett.

Vil uansett tro dette settet er bedre enn Myranes, siden man kan justere høyde og hardhet uavhengig av hverandre. Hadde vært spennende å se hvilken alternative dempere som gikk an å få kjøpt :)

volvoRsport
05/02/16, 11:48
Vil uansett tro dette settet er bedre enn Myranes, siden man kan justere høyde og hardhet uavhengig av hverandre.

Det kan man jo på Myranes/GAZ coiloversene også.

Skårholen
05/02/16, 18:31
Har du kjørt noe med coilovers før? Lesjøfors 40/40 er alt for slapp spør du meg :)
Kjører du med helt tomt bagasjerom eller har du noe stereo eller noe bak i? Lesjøfors med litt stereo baki blir som å sette hjul på sofaen sin.

Funker topplagrene som de skal? Fjærene driver ikke og hopper og henger seg opp slik at man får ulyder?

Tja har da kjørt en del biler med diverse senk og coilovers oppsett. 40/40 er mjuk, litt bedre med bilstein sprint demperene. Bagasjen er helt tom, eller reservehjul og jekk er jo der. Men ellers nada. Topplagringa foran på høyre side lager litt lyd av og til, men venstre holder kjeft merkelig nok.

oddeee84
08/02/16, 15:47
Det kan man jo på Myranes/GAZ coiloversene også.

Kan ikke det med mine nei. Kun stille fjærene. Kan ikke flytte hele fjærbenet opp og ned uavhengig av spennet i fjæra.

volvobrage
10/02/16, 18:19
Har du 940en din som du hadde prosjektråd på her enda oddeee84?

oddeee84
17/02/16, 20:13
Har du 940en din som du hadde prosjektråd på her enda oddeee84?

Har den ennå ja. Men stoppet opp da jeg begynte på skolen igjen. Og har ikke startet på igjen. Holder på med en Amazon nå. Må bli ferdig med den først så blir det å begynne på igjen på 940n :) Alt til sin tid :)