PDA

Vis full versjon : Defekt varmeapparat og problematisk vindusheisknapp



PekaillVolvo
01/02/16, 01:11
Er fremdeles på leting etter en V70 til kjerringa, og selv om vi kanskje skulle hatt minst en 2001, helst 2004 og oppover, så må vi foreløpig begrense oss til en litt rimeligere versjon for et år eller to...
Ser stadig aktuelle selvsagt på Finn, deriblant et par nå som har ymse småskavanker, som jeg ikke har peiling på hvor vanskelig/dyrt det er å måtte skifte/gjøre noe med...

Knappen på vindusheis - førerside... er det knappen som er problemet eller noe annet, tro...?

Varmeapparatet, sannsynligvis vifta, er gåent. Er det type ala 240, der varmeapparatet er hjertet i bilen og bygget opp rundt det-typen skifte eller "noe enklere" og i så fall hvor dyrt på verksted?

Noen som har "kostnadsoverslag" på noe slikt? Det er vel 98-modeller dette...

ola normann
01/02/16, 10:06
Panelet med brytere er en del som ike varer evig, rimelig sikker på at det er kurrant å bytte (det finnes noen tråder om emnet, ta et søk), kan også være ledningsbrudd.
Kupeviften kommer du til ved å ta av platen under hanskerommet + hanskerommet (kan hende du ikke må ut med hanskerommet men det er så lett å ta ut + at du får mye bedre plass), det bør ikke være mer en 0,5times jobb.

Ta en titt på denne:

http://forum.vccn.no/showthread.php?16760-Kj%C3%B8psguide-til-850-X70

Yttervik
01/02/16, 22:46
Jeg har akkurat byttet vifte på min 850, og det skal være ganske (helt?) likt på V70.
Det var lekende lett! Tar ikke mer en 1/2 som ola norman sier, og er veldig enkelt å komme til når innmaten i hanskerommet er fjernet. Se video her for enkel demonstrasjon: https://www.youtube.com/watch?v=frZl49p2quk

Ny vifte kjøper du fra f.eks. Skruvat, eller scstyling.no
Koster 900kr ca.

PekaillVolvo
02/02/16, 13:18
Ok... så da er iallfall DET (vifte) ikke noe negativt med tanke på et potensielt kjøp... :) Takker! Det er altså totalt annerledes enn et vifteskifte på en 240... hehe...

Og et ledningsbrudd kunne jo faktisk være det som er problemet på den fronten... for å si det slik... :D

Yttervik
02/02/16, 16:13
Når det gjelder vindusheis er det i alle fall på andre merker vanlig at selve bryteren/panelet feiler. Disse får du brukt fra 300kr og oppover. Vel verdt å bytte dette før du setter inn på verksted eller begynner å feilsøke andre steder. Det kan jo også være lurt å prøve å se på kablene fra kaross til dør, om de er hele og i orden.

Rcar
09/02/16, 19:58
Dørbryterpanelet har jeg pleid å ta en 750,- for (ny)
Byttet på 5 min, om du somler noe veldig ;)


Rcar