Logg inn

Vis full versjon : Dynamic Edition - Fjærer bak

Vegard__
26/01/16, 12:49
Hei.
Noen som kan hjelpe meg...?

Trenger to stk bakfjærer til XC70 Dynamic Edition/Sport (på svensk).

Har fått feil fjærer, har fått til Nivomat, så de er for korte.

Bilia skulle ha 2.800,- for to fjærer og det ble litt for drøyt syns jeg. Spesielt når jeg vet hva 2 normale fjærer koster på Mekonomen (1.180,-)

Noen med contacts som klarer en bedre pris?

Reg nr som kan brukes for deler:
VH 70059

Senke/nivomat fjærer gis bort til den som kan hjelpe meg. Fjærene kommer fra en 2015 Dynamic Ed. som har gått 28.000 km

Takker :)

-Vegard

Vegard__
26/01/16, 12:50
Dynamic/Sport understell er forøvrig en fantassssssstisk upgrade for en sjøsyk XC70 eier :)

Anbefales på det sterkeste!!

:D

SagaPer
26/01/16, 18:39
Dynamic/Sport understell er forøvrig en fantassssssstisk upgrade for en sjøsyk XC70 eier :)

Anbefales på det sterkeste!!

:D

Alternativt bil med Four-C Active Chassis (Continously Controlled Chassis Concept) med Comfort, Sport og Advanced. Da får man gode kjøreegenskaper under ulike forhold. :-)

Les mer her: http://support.volvocars.com/no/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=Y283&my=2014&sw=13w46&article=55eccd51c4f1528dc0a801e8019e3a92

Morgis
27/01/16, 00:26
Om du tar bilde av modellkodeplaten i høyre bakdør (?) og legger inn her, så kan vi finne riktig delnummer til deg.

5431

Vegard__
27/01/16, 19:42
Om du tar bilde av modellkodeplaten i høyre bakdør (?) og legger inn her, så kan vi finne riktig delnummer til deg.

5431

Takk for svar Morgis, men min bil er standard, uten sport. Så kodeplaten min er verdiløs desverre :(

Det er Dynamic, uten nivåregulering/Nivomatic, jeg er på jakt etter.

Oppgraderingen til sport er noe jeg har gjort på egenhånd. Ble sjøsyk av å være kaptein på USS Rock and bodyroll :D

Vegard__
27/01/16, 19:44

5431

VH 70059 er en Dynamic Edition. Så bakfjærer til den skal være rett delenummer.

-med mindre den har Nivomatic bak... Det ser ikke jeg uten VIDA eller noe sånt.

Vegard__
28/01/16, 13:33
Ingen som har dele-tilgang?
:(

Morgis
28/01/16, 20:09
hvilke fjører som hører til, står kun i tallkodene nederst til venstre på karosserilappen som avbildet over.
Selve VIN nummeret forteller ikke slike detaljer desverre.
Men om noen har en Dynamic Edition, så finnes håp for å få VIN og tallkodene.

Vegard__
28/01/16, 22:47
hvilke fjører som hører til, står kun i tallkodene nederst til venstre på karosserilappen som avbildet over.
Selve VIN nummeret forteller ikke slike detaljer desverre.
Men om noen har en Dynamic Edition, så finnes håp for å få VIN og tallkodene.

Ok, skjønner.
Da er det bare å bite i det sure eplet og kjøpe fjærene fra Bilia da.
Må få fiksa det, er ikke noe bra å kjøre med for korte fjærer kjenner jeg.

Takk for svar uansett Morgis :)