PDA

Vis full versjon : Feilsøkingsapparater



Marken
25/01/16, 21:37
Ser på ebay endel billige modeller av feilsøkningsutstyr ODB2.
Mitt spørsmål er da, funker disse til å slette feilkoder og nullstille service varsling?
Hvor er pluggen i bilen ?
Legger med link fra ebay, vil denne funke til en 2008 mod V70?

http://m.ebay.com/itm/OBD-2-II-Diag-Diagnostic-Scan-Machine-for-Car-Automotive-Vehicle-Diagnosis-Tool-/361473197804?nav=SEARCH

holter
25/01/16, 22:02
Vet ingenting om den du linket til - men icarsoft har en som fungerer bra . Men skal ikke altid være så sikker på at en får slettet service meld på alle volvo som er nøkkeløs med disse leserne , gikk ikke på min bil -og vet om v70 det ikke har gått på . Obd kontakten sitter på sjåførsiden rett ned ved lysbryteren , sitter et lokk over den du vipper ut . http://www.obd2.no/produkt/icarsoft/icarsoft-i906-volvo-saab-diagnosetester

FroBe
25/01/16, 23:15
Biltema har også slike generiske feilsøkningsapparater, i tillegg til en modell som muligens passer brukbart til Volvo.

Ute på veien bruker jeg en Blåtann OBD til rett over hundrelappen fra Kina, sammen med Torque Pro app på mobilen for å sjekke generiske feil og slette koder.

Servicemelding kan man slette i bilen, sjekk How-to-delen her på forumet.

holter
25/01/16, 23:33
Det er nok ikke slik at det går og slette service meld på alle volvoer med tenningsnøkkel -ikke engang bilia klarte på min , men fant metoden i how -to delen jeg også men det var ikke med nøkkel :)

dag otto
26/01/16, 02:02
Den du linker til på ebay ser ut som en Kina-kopi av Icarsoft sin. Har Icarsoft selv og den er perfekt til sitt bruk og du får den med bilspesifikke Volvo koder.
Den vil aldri kunne konkurrere med Vida, men er perfekt til småjobber for den gjennomsnittlige hobbymekaniker. Veldig enkelt grensesnitt av i solid og god byggkvalitet. Har min liggende i hanskerommet slik at jeg har mulighet til å sjekke feil hvis de oppstår under kjøring. Koster rundt 1500kr, så den er dyrere enn biltema sine eller ved å bruke mobilen og en Bluetoothdings