PDA

Vis full versjon : Par spm om fiks av abs/tracksen lampe



Bård
25/01/16, 00:01
Har en kamerat med en 98 v70 2,0 turbo som sliter med at abs, tracksen og lambda lamba lyser. Siden jeg hadde den gamle absboksen fra R'en liggende prøvde vi å bytte etter tips om at den skulle fungere selv om han ikke har awd. Bytta bokser, men når vi starta bilen etterpå så hadde tracksen OG lambdalampa slukna mens abs lyste. Turtallet på tomgang lå nå på 900 istedet for 12-1300 og speedometer slutta å funke. Absfølerene er i orden, men h.absring var rusten og småslitt så regner med at abs vil funke etter bytte. Bytta tilbake til gamle absboksen siden han trenger speedo, og da lyste de tre lampene igjen, jaga på tomgang, men speedo funka igjen. Bestilte nye absringer så vil tru lampene slokner da. Han skal også kjøpe "ny" absboks av samme typen han har. Noen som har vært borti/vet hvorfor tracksen og lambda slukner med andre boksen samt tomgangen endrer seg? Trudde ikke lambda og tomgang hadde noe med abs å gjøre.

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

mrstfu
25/01/16, 08:16
Her tipper jeg du er på upløyd mark, siden du har en 99 og han har en 98 har dere godt mulig litt forskjellige kommunikasjonsprotokoller på det nettet. Begge biler bruker ABS-systemet for å innhente hastighetssignalet til både speedo og cruisecontrol, som kan forklare motorelektronikklampa.

Har kompisen din prøvd å overhale ABS-boksen sin?

Bård
25/01/16, 09:32
Han har ikke det, skal mest sannsynlig til Larvik å handle ny boks på fredag da han hadde prata med noen som hadde absbokser inne.

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Bård
30/01/16, 07:41
Vi endte opp med å kjøre bort til hoggern i Larvik i går etter ABS-boksen(fikk den for 500kr) da de hadde fire v70 inne. Heldigvis var det en av de med riktig nr, så når han monterte den i går så slukna både tracksen og lambda. Men abs lyser ennå så regner med at det må byttes absringer

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Daniel V
30/01/16, 11:20
Er jo bare å lese ut feilkoder det, så ser man jo hva den reagerer på. :)

Bård
30/01/16, 12:21
Jepp, han skulle få gjort det. Bestilte nye ringer fra skruvat her om dagen så de er i hus hvis det må byttas. Kom rimelig fra det syns jeg

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk