PDA

Vis full versjon : Hvilken sikring til å kutte ABS XC70 2001



Jack89
22/01/16, 06:16
Min XC70 har fått trøbbel med abs lampe, og abs/antiskrens/bremser som napper og tuller med pedalen helt ute, har konkludert med opprustet ABS krans, men nå skal jeg brått på en langtur, hvilken av disse sikringene kan jeg nappe ut for å få deaktivert hele røkla midlertidig? er jo abs sikring både i kupè og motorom.

Takker for kjappe tips[emoji4]

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

mrstfu
22/01/16, 13:59
Altså, du vil ha bort varseltrekanten? Jeg hadde kjørt med den, tipper du mister både ABS, Cruise og DSTC om du napper sikringa til ABS-modulen

Jack89
22/01/16, 18:49
jeg vil ha bort at den hugger i brems /esp uten at jeg bremser som er en mulig følge av defekt abs ring, den kutter jo også motorkraft når antispinn slår inn, varselamper går bra det, dro ut abs sikringer nå og bilen ble da heldigvis normal igjen :-)
Senka V70 09 er ikke gunstig å legge ivei nordåver på dette føret men nå ble det ordnings :-)

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

Svirre
22/01/16, 20:41
Du bør i det minste sjekke HVA som gjør at du får den feilen. Å kjøre rundt med uten sikring fører til at du mister alt som har med ABS-systemet å gjøre. T.o.m spedoometeret vil ikke vise hastigheten. Du vil i tillegg få flere lamper tent i DIM, samt mulig en bil som overhodet ikke samarbeider.

Skal du på langtur, så ha en bil som er i orden! Er den ikke i orden, ikke dra på langtur. Det er mine ord i saken. Du finner forresten fort ut om det er en abs-ring eller sensor om du har tilgang på VIDA. Legg til alle sensorene og kjør en tur med graf-visning. Er det en sensor som viser usammenhengende feil i kurven, så er det sensoren. Har du en jevn feilvisning/hopp i kurven, så er det abs-ringen. Hverken sensoren eller ringen er kostbare deler, og jobben med å bytte begge deler er ikke store jobben.

Hvis du likevel velger å nappe ut sikringen, og bilen tillater deg å kjøre "normalt", så kan du få problemer om det skulle oppstå en kollisjon eller andre traffikale problemer under kjøring.

mrstfu
22/01/16, 20:48
Les: hel eller delvis avkortning på forsikring om det skulle vise seg at en ulykke er din feil.

FroBe
22/01/16, 21:53
Les: hel eller delvis avkortning på forsikring om det skulle vise seg at en ulykke er din feil.

Eller fengsel:
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/gjesdal/Bussjaforen-domt-etter-dodsulykken-i-Oltedal-3577253.html

mrstfu
22/01/16, 22:24
Ikke minst.

Jack89
23/01/16, 09:03
Det er abs ringen og det skal utbedres så ta det med ro nå :-)

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

Christian
23/01/16, 22:45
Koble av en av abs-sensorene foran så slår du ut systemet. Er en kontakt ved hvert fjærtårn i motorrommet.