PDA

Vis full versjon : Alarm utløser seg V70 2003



TimT5
21/01/16, 20:51
Hey.

Kjøpte meg en V70 2.0T for noen mnd'er siden. Men etter noen dager oppdaget jeg at alarmen utløste seg uten grunn. (Har sett at det er fler som har hatt dette problemet.) Googlet og søkte opp å ned på forumer, prøvde alt som dem sa.
Så oppdaget jeg at av å til mens jeg kjører eller står stille med alle dører lukket igjen, får jeg beskjed i displayet om at bagasjeromsdøra er åpen, enda den er lukket.
Har hatt ut låsekasse å kikket på microbryteren, så ut som at den var blitt litt slakk, så fikk bøyd den litt til så den fikk mindre vandring på utløseren. Dette fungerte greit i noen dager før alarmen begynte å utløse seg igjen.. Har sjekket kabler ved dørhengsle, finner ingen brudd der heller.

Noen som har hatt akkuratt det spesefikke problemet? Er det så galt at jeg må kjøpe ny låskasse bare pga microbryteren?

Takk på forhånd. :)

Straydog
21/01/16, 22:15
Kan det være sirenen som har defekt batteri?

Google-søk på replace volvo siren module (https://www.google.no/search?client=opera&q=volvo+alarm+goes+off+siren+repair&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=replace%20volvo%20siren%20module)

TimT5
22/01/16, 09:01
Nei. Er ikke sirena. Den er byttet allerede. 🤔

sekse
22/01/16, 09:05
Les ut feilkoder :) da kan du se nøyaktig hva som har utløst alarmen.

På min var det ene kontakten på slyngen i høyre bakvindu som var løs. Så det kan være mange årsaker :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

TimT5
22/01/16, 09:52
Hey. Har gjort det også. Får ingen feilkoder. Men som sakt, får av å til opp at baggasjeromsdøra står åpen. Vil jo tippe at det har litt med at alarmen går. Spørsmålet mitt er jo. Går det ann å bytte microbryteren og ikke hele låsekassa?

Morgis
22/01/16, 09:55
når alarm blir trigget, skal dette ligge i loggen for alarmhendelser i vida

TimT5
22/01/16, 09:58
Var det jeg også trodde. Men fikk beskjed om at det ikke lå noen feilkoder inne.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

sekse
22/01/16, 10:20
Var det jeg også trodde. Men fikk beskjed om at det ikke lå noen feilkoder inne.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Riktig det.

Jeg skrev feil, man sjekker alarmloggen. Ikke feilkoder.

På min fikk jeg opp at det var slyngen i høyre bakrute som utløste alarmen.



Sent from my iPhone using Tapatalk

TimT5
22/01/16, 10:24
Skal få det sjekket igjen. Men skulle jo tro merkeverksted sjekket dette når den var inne.
Takk for svar så langt. :)

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk