PDA

Vis full versjon : Xenon kit s60



icetwins
21/01/16, 11:51
Hei, har fådd xenon kit til min bil, men er ikke helt sikker på hvordan man monterer dette. Er hb3 sokkel på lyktene, fikk kittet hos en på jobb og det ser ut som det er hb3 sokkel på det også.
Men hvordan monterer man dette opp? Har aldri montert xenon kit før...

FroBe
21/01/16, 13:15
De fleste kinesiske xenon-kit har skjøtekontakter for at det skal være lett å montere og lett å fjerne. Ballast må monteres på utsiden av lykten, med de nye ledningene inn og ut av lykten.

Plugg ut original ledning fra halogenpære, fjern halogenpære, fjern lokket eller lag hull i beskyttelseslokk for fjernlyspære til å tre de nye ledningene inn og ut av, monter ny xenon-pære med høyspentledinger forsiktig på plass uten å skade denne, plugg 12V kabel fra ballast inn i original kontakt til halogenpæren.
Sikre ballast slik at den ikke forflytter seg eller skader ledningene, bruk tape for å sikre at det ikke renner vann inn i lykta via de nye ledningene...

icetwins
21/01/16, 16:45
Fikk det til, tusen takk :) men ene ballasten var visst gåen, men får kanskje en ny en imorgen :D utrolig hvor stor forskjell det er, ble nesten satt litt ut.

Alfs80
21/01/16, 18:04
Kansje dem som kommer imot deg ikke synst det samme da

Alfs80
21/01/16, 18:06
Jeg ble stoppa med min og måtte inn på biltylsynet for og vise at jeg hadde bytta pærer og kostet den nette sum av 550kr dyrt og ha godt lys hehe

FroBe
21/01/16, 20:15
Kansje dem som kommer imot deg ikke synst det samme da

Her er det snakk om fjernlys med HB3-pære, det skal man uansett dimme ned når man møter trafikk.

Bruksanvisning for H7 xenon-kit er å ta en avisolert høyspent-ledning fra ballasten i hver hånd, og få noen andre til å slå på 12V...