PDA

Vis full versjon : Bruke lmm med annet nummer enn det som står på bilen



firkløwern
14/01/16, 08:56
Kan jeg bruke lmm med ett annet nummer enn det som står i bilen orginalt?:)

turb00le
14/01/16, 09:02
Jeg har aldri hatt problemer med det så lengde det er samme diameter.

firkløwern
14/01/16, 10:19
Jeg har aldri hatt problemer med det så lengde det er samme diameter.

Diameteren er det samme, men det lugger litt er eneste jeg har merka

turb00le
14/01/16, 12:47
Det kan være andre ting, f.eks tenningsdeler.
960n drev å lugga litt, ga seg med nye plugger.

firkløwern
14/01/16, 23:31
Det kan være andre ting, f.eks tenningsdeler.
960n drev å lugga litt, ga seg med nye plugger.

Ja okei :) jeg bytta plugger, rotor og fordelerlokk for litt siden men jeg fikk opp istad den lampa for "feil på motorelektronikk" så jeg mistenker at lmm jeg satt på være gåen

Jimmen
15/01/16, 14:53
Jeg prøvde en sprell ny LMM fra en V70 2.5T på min V70 R, og det funka ikke.

Dønn like, kun annet nr.

firkløwern
18/01/16, 08:05
Jeg prøvde en sprell ny LMM fra en V70 2.5T på min V70 R, og det funka ikke.

Dønn like, kun annet nr.

Da er det nok mulig at nummeret har noe å si, min er tungstarta om morra og dauer etter sekunder pluss at turtallet oppfører seg merkelig helt til motorn et varm :)

turb00le
18/01/16, 08:18
Jeg prøvde en sprell ny LMM fra en V70 2.5T på min V70 R, og det funka ikke.

Dønn like, kun annet nr.

Du fikk ikke taki en LMM fra ME7 a tru?

turb00le
18/01/16, 08:19
Da er det nok mulig at nummeret har noe å si, min er tungstarta om morra og dauer etter sekunder pluss at turtallet oppfører seg merkelig helt til motorn et varm :)

Akkurat sånn oppførte 960'n seg med defekt tomgangsmotor.
Måtte holde liv i den i ett minutt etter oppstart før den ville gå på tomgang, når den først gikk på tomgang var den høy.
Det er ett annet styresystem men kan være at det samme skjer...

Jimmen
18/01/16, 14:38
Du fikk ikke taki en LMM fra ME7 a tru?

Kom fra en 1998 S70 2.5T og jeg har har 97/98 V70 R..

Jimmen
18/01/16, 14:39
Da er det nok mulig at nummeret har noe å si, min er tungstarta om morra og dauer etter sekunder pluss at turtallet oppfører seg merkelig helt til motorn et varm :)

Hva er nummeret ditt da?
Siden jeg har den liggende kan du vell få kjøpe den billig.

turb00le
18/01/16, 14:52
Nå skal han ha dette på en 7/9 serie med lh2.4 og du har en lmm fra motronic 4.4 så det passer heller dårlig...

Jimmen
19/01/16, 10:36
Nå skal han ha dette på en 7/9 serie med lh2.4 og du har en lmm fra motronic 4.4 så det passer heller dårlig...

Hehe, joda, godt poeng :p

volvoRsport
19/01/16, 12:23
Da er det nok mulig at nummeret har noe å si, min er tungstarta om morra og dauer etter sekunder pluss at turtallet oppfører seg merkelig helt til motorn et varm :)

Gåen kjølevannstemp-sensor?

firkløwern
27/01/16, 23:54
Hva er nummeret ditt da?
Siden jeg har den liggende kan du vell få kjøpe den billig.

0 280 212 016 mener jeg det var:)

firkløwern
27/01/16, 23:54
Gåen kjølevannstemp-sensor?

Det skal funke den, viser ihvertfall at temperaturen går opp

firkløwern
27/01/16, 23:56
Akkurat sånn oppførte 960'n seg med defekt tomgangsmotor.
Måtte holde liv i den i ett minutt etter oppstart før den ville gå på tomgang, når den først gikk på tomgang var den høy.
Det er ett annet styresystem men kan være at det samme skjer...

Skal prøve å få bytta tomgangsregulatoren også. Siden motoren stopper da den får litt trykk så mistenker jeg det kan være noe med den regulatoren :)

turb00le
28/01/16, 07:16
Har du gjort noe mere med motoren?
Eksempelvis så kan ingen dump eller åpen dump gjøre at den oppfører seg ufyselig.

firkløwern
28/01/16, 07:56
Har du gjort noe mere med motoren?
Eksempelvis så kan ingen dump eller åpen dump gjøre at den oppfører seg ufyselig.

Nei jeg har satt på turbotrykk regulator og chippa men ikke noe mere enn det :)

volvoRsport
28/01/16, 10:50
Det skal funke den, viser ihvertfall at temperaturen går opp

Symptomene er i hvert fall like, husk også at det er to forskjellige sensorer, en til motorstyringen og en til instrumentet.

firkløwern
28/01/16, 16:30
Symptomene er i hvert fall like, husk også at det er to forskjellige sensorer, en til motorstyringen og en til instrumentet.

Okei hvor sitter denne da? Kan vel like gjerne bytte uansett siden jeg ikke finner feilen med bilen xp

volvoRsport
28/01/16, 19:51
Okei hvor sitter denne da? Kan vel like gjerne bytte uansett siden jeg ikke finner feilen med bilen xp

Begge sitter under innsuget, men den til motorstyringen er den lengst mot torpedoveggen.
Koster ikke så mange hundre hos Mekonomen, er ikke sikkert den koster så mye mer hos Volvo heller:
http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/drivstoff-og-motorstyring/givere/temperatursensor-ps557a14-530192no

firkløwern
29/01/16, 00:01
Begge sitter under innsuget, men den til motorstyringen er den lengst mot torpedoveggen.
Koster ikke så mange hundre hos Mekonomen, er ikke sikkert den koster så mye mer hos Volvo heller:
http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/drivstoff-og-motorstyring/givere/temperatursensor-ps557a14-530192no

Nei var ikke gæern pris, er vel verdt forsøket :) har kjørt med en lmm med sluttnummer 006 tror jeg det var og da oppfører bilen seg bra bortsett fra litt lugging og ujevnt drag så for morro skyld satte jeg på den gamle i går men da stoppa den igjen da jeg tro inn clutchen etter pådrag.... men takk for tips :)

Daniel V
31/01/16, 09:40
Byttet LMM på min for en stund siden, til et billigmerke fordi den originale ikke var i form. Det gikk rett at skogen, og bilen fuska og var ikke i form. Fikk ny original fra Bosch i går, og det ble en helt ny bil!

Mr. RAH
31/01/16, 10:07
Temp sensor koster 915kr hos volvo i åsane ivertfall, var der og spurte for ett par uker siden. Kjøpte Hella sensor fra Ebay til min, til 190kr levert i postkassen.

firkløwern
31/01/16, 22:45
Oops, jeg prøvde biltema sin på fredag og det gikk i dass det å gitt, funka og lugga og stoppa da jeg tok inn clutchen -.-"

firkløwern
09/02/16, 16:47
Har ett spørsmål om gåen LMM... Kan den være defekt selvom det ikke er noen symptomer på det som at turtallet endrer seg om man napper ut kabelen eller at jeg ikke får opp noen feilkode? Bruker fortsatt en del bensin selvom jeg har fiksa det som gjorde at den stoppa da jeg tok inn clutchen...

OdinGjelseth
15/02/16, 01:17
Når det blir nevnt tomgangsmotor her, tenker dere da på det som også blir kalt tomgangsventil eller tomgangsregulator? Den som sitter med en slange fra trykkrøret og en slange til innsuget.
Min rusa seg opp til 1700 helt til motoren ble varm og det forsvant når jeg bytta den.