PDA

Vis full versjon : Webastotrøbbel



MrX
10/01/16, 17:39
Webastoen på bilen har selvsagt bestemt seg for å fjuske. Sist uke var det nede i 37 minus så tror jeg må få den i orden snarest.

For å få fart på webastoen må jeg prøve å starte den 8-9 ganger. Første gangen blinker det på i ca 3-4 min, de påfølgende gangene går det bare 2-3 sekunder før det står AV i displayet. Etter hvert starter den alltid, men litt i overkant mye styr å få den i gang. Det funker heller ikke å få den i gang via timeren.

Noen som har opplevd noe slikt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne
10/01/16, 17:43
Nei..
Hvordan er batteriet på bilen din?

Få lest ut feilkoder, det vil fortelle deg en hel del.

MrX
10/01/16, 17:54
Batteriet er bra, det klarer i hvert fall fyre motoren i gang i 30 spek.

Regner med at det blir tur på verksted. Men vanskelig å få tid til slikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne
10/01/16, 18:07
Billigere å skaffe eget utstyr å lese feilkoder med, enn å renne ned verkstedet for å få lest av feilkoder :)

orfaman68
10/01/16, 19:21
Har du nok diesel i tanken ? Hvis du programmerer starttid om kvelden og reserve lys lyser starter ikke varmen. ..

holter
10/01/16, 19:38
Om en har for lite diesel starter ikke varmeren om en forsøker mange nok ganger heller -har en for lite strøm starter heller ikke bilen :) Det jeg syns er noe merkelig er at varmeren din ikke starter når den står og blinker på i 3-4 min - som regel bruker dem og skifte til av etter noen sec -men altids nye varianter av feil . Velger jeg direktestart -går det rundt 30 sec til jeg hører varmeren brenner og min blinker på selv om jeg starter og kjøre så skal sikkert da være slik i motsetning til ardic varmerene hvor lampen slukker , sikkert noe volvo har funnet på for og irritere eierene :) Løsningen er nok og ta en diagnose på varmer -antagelig noe som nesten er ødelagt i den eller drivstoffpumpen til varmeren .