PDA

Vis full versjon : Hvor ligger kontrollboksen til Collision warning system with brake assist



rohauge
09/01/16, 12:05
I følge volvo verkstedet er det feil på Control enheten til Collision warning system på min XC60 2011 mod.
Kunne tenkt meg sjekket kontakter og lest av delenummer, men hvor finner jeg den. På verkstedet mente de at den sikkert lå under passasjersetet, eller kanskje under hanskerommet...??
Synes dette var noe de burde vite.

Noe som vet hvor den ligger ?

pft
Roald

rohauge
09/01/16, 18:02
I følge bildet så ser det ut som den (11) skal ligge i motorrommet. Men finner den ikke der :( Kanskje under batteriet ? Noen som vet ? https://dl.dropboxusercontent.com/u/13941863/cpu.PNG

holter
09/01/16, 18:44
Om det er styreenheten for kolisjonsputene du tenker på så sitter den et eller annet sted under midtkonsolen etter hva det står i heynes boka -har vida men den pc,n er tom for strøm ,men om du var på er volvo verksted burde dem vel mer en bare tippe eller tro at den sitter et eller annet sted i bilen -for det er jeg sikker på også :) Men heynes boka gir noen store advarsler om og røre kontaktene der uten at både pluss og minus polene på batteriet har vært koblet bort minst 1 time ,men du både hører og merker når airbaggene løser seg ut .

holter
09/01/16, 18:59
Men etter bildet du har skulle en 11 bli ved batteriet , eller om ikke annet i nærheten - sitter mye enheter og sensorer i xc60 så kanskje boka mener styreenheten for airbaggene ,men et volvo verksted bør vite det og er heller ikke mange her inne med xc60 .

Alfs80
09/01/16, 19:57
Virker som folka på volvo ikke vet hva dem snakker om.slik er det i hvert fall her i bergen.standar svar fra volvo vist du har problemer med diesel varmer koster 15 til 20000kr uansett hva det er.jeg ordna min for 550kr så sparte 19450kr.som jeg sa til bestemora mi som kjeda seg for hu hadde ikkke noe og gjøre da sa jeg ta en tlf til volvo i åsane så får du jobb der du er gal sier hu jeg er snart 90 år og kan ikke kjøre bil engang hehe hu er en reser til strikke labber med volvo logo hehe

rohauge
10/01/16, 11:17
Om det er styreenheten for kolisjonsputene du tenker på så sitter den et eller annet sted under midtkonsolen etter hva det står i heynes boka -har vida men den pc,n er tom for strøm ,men om du var på er volvo verksted burde dem vel mer en bare tippe eller tro at den sitter et eller annet sted i bilen -for det er jeg sikker på også :) Men heynes boka gir noen store advarsler om og røre kontaktene der uten at både pluss og minus polene på batteriet har vært koblet bort minst 1 time ,men du både hører og merker når airbaggene løser seg ut .

Joda, merker nok når airbaggene løser ut :-) , men denne er ikke til airbaggene, men til kollisjons-varsel og BLIS.

Stig-Arne
10/01/16, 14:04
Ligger en del styreenheter under dekselet ved pusserene.

holter
10/01/16, 14:10
Så litt i vida og kan se ut som det sitter noen styreenheter ved ruta - da ved pusserne og noe ved sikringsboksen ved luftfilteret , men problemet var mer at jeg ikke vet hva enhet i vida den ligger under -og fristet ikke og åpne panseret på bilen med all snøen ute heller , men vet ikke et volvo verksted dette bør dem stenge hele butikken :)

rohauge
20/01/16, 22:54
Fant den, ligger inne i bilen, rett bak håndbrekkknappen. Delenummeret er 31318979. Har prøvd diverse opphugginger uten hell. Trenger tips på hvor det er mulig å shoppe denne billig eller brukt.

mrstfu
20/01/16, 23:17
https://www.google.no/search?q=volvo+part+number+31318979&oq=volvo+part+number+31318979&aqs=chrome..69i57.8433j0j4&client=ms-android-sonymobile&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

En del greie priser her, men må nok regne med å betale noe sånt uansett - og den må kanskje programmeres inn i etterkant? I tilfelle kan det kun gjøres på Volvo.

holter
20/01/16, 23:44
Har du sjekket at det kan brukes en slik enhet fra en annen xc60 uten og programmere den til din bil og om volvo kan eller vil programmere en brukt enhet ?