PDA

Vis full versjon : drivstoffpulsregulator nødvendig?



hkurt
08/01/16, 17:54
Er noe usikker på om den heter det, men hvertfall så var den rusten på min 94 modell 850 så jeg fjernet den og satte på en slangebit istedet.
Der er denn lille regulatoren som sitter på drivstoffrøret under bilen et lite stykke før railen til dysene.
Bilen sviver like fint som før. Men regner med den er der av en grunn så tenker på om det kan være noe som tar skade av å bruke bilen uten den på
Noen som kan gi meg svar eller innspill på dette?

gswede
08/01/16, 23:40
Du vil ha for høyt trykk med (gasspjeld lukket helt eller delvis) og du vil få for lite trykk med gasspjeldet (delvis eller helt åpent)...
Går an å kjøre slik men sikkert ikke helt bra i lengden, er dette en turbomotor ville jeg vært svært forsiktig med å kjøre den hardt da motoren vil få for lite bensin ved pådrag.

Bensintrykkregulatoren er ikke der for moro skyld.

hkurt
10/01/16, 22:36
Det er ikke trykkregulatoren men en Membran som skal utjevne "pulstrykk" på Tilførselsiden. Ser jeg har formulert meg rimelig dårlig.
Det kjipe er at hele slangen fra tank til kobling ved rail skal etter volvo sitt delenr. skal skiftes. Regner med den er der av en grunn, men gir litt blane i det dersom det ikke kan gjøre nevneverdig skade på systemet.

gswede
10/01/16, 23:12
Time will tell :-)