PDA

Vis full versjon : V70 2005 - Ryggesensor piper litt for sent



aarnes
06/01/16, 08:58
På min 2005 V70 så begynner det som oftest ikke å pipe før jeg er 1cm fra å rygge på noe - og da er det nesten konstant piping, mens på 2007'en så piper det rolig og kontrollert etterhvert som jeg nærmer meg.
Det virker nesten som det er en sensor som lager denne fuckupen på 2005'en - innemellom når jeg ikke rygger rett bakover så starter den å pipe lenge før jeg nærmer meg - akkurat som det skal være.

Noen som har vært borti dette?

TBHB
06/01/16, 22:16
Eg har ein 05 med ryggesensor, trudde det var noko gale med den for den peip av og til med ein gong eg sat den i revers, men det viste seg å vere snøv/ is som laga problemet. Eg trudde at snøv og evt skitt ikkje skulle gjere utslag, men det gjorde det iallefall på min. Utanom dette har eg ikkje hatt noko trøbbel med ryggesensoren. Passa berre på å koste av snøven som avogtil ligg over sensorane.

V-70, 2.0 T 05 & V-70, 2.0 T 06

aarnes
06/01/16, 22:27
Eg har ein 05 med ryggesensor, trudde det var noko gale med den for den peip av og til med ein gong eg sat den i revers, men det viste seg å vere snøv/ is som laga problemet. Eg trudde at snøv og evt skitt ikkje skulle gjere utslag, men det gjorde det iallefall på min. Utanom dette har eg ikkje hatt noko trøbbel med ryggesensoren. Passa berre på å koste av snøven som avogtil ligg over sensorane.

V-70, 2.0 T 05 & V-70, 2.0 T 06

Det har jeg allerede sjekket, det er ikke problemet her. Det er rett og slett at en sensor reagerer på en annen avstand enn de andre, evt tre stk som gjør det motsatt.
Mistenker at det har blitt byttet en sensor en gang og fått for mye lakk evt feil sensor

aarnes
14/01/16, 23:47
Har kommet litt lenger her, heeelt plutselig, nå som kulda og snøværet kom så satte sensor 2 feilkode.
Fikk en kompis til å gå bak å danse litt, viser seg at de to i midten (2 & 3) piper ikke før man er ca 25cm unna veggen, mens de på hjørnene (1 & 4) piper allerede på 1,5m (som de skal).
Så da blir det å bytte de to i midten.