PDA

Vis full versjon : Oljelekkasje v70 2.0T



masterV
05/01/16, 22:27
Hei

Har en v70 2001mod med 2l turbo. Den har rullet 340k.
Den har begynt å lekke ganske mye olje, som renner ut bak motoren (mot torpedoveggen). Er alltid en oljeflekk der jeg har parkert.

Det er ikke av turboen eller olje inn/ut av den.
Det jeg greier å kjenne meg frem til er at det kommer ut fra toppen, bak på førersiden av motoren, se vedlagt bilde (ikke min bil).

Hvor tror Dere lekkasjen ligger? Hva er vanlig her?

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/1.png (http://s37.photobucket.com/user/mawerick92/media/v70motor.png.html)

mrstfu
06/01/16, 00:05
Mye svetting rundt oljepåfyllinga?

Sjekk under plugglokket, og sjekk etter trykk i veivhusventilasjonen. Youtube "volvo pcv glove test", hvis du ikke er kjent med det.

gswede
06/01/16, 01:26
eller det kan være at olja som slipper gjennom dine harde ventiltetninger kommer til syne fordi pakning mot eksosmanifold lekker litt - slitne bolter

Daniel V
06/01/16, 05:50
Der du har tegnet pila sitter det også en simmering til eksoskammen. Den kan ofte skyves ut dersom veivhusventilasjonen er dårlig.

masterV
07/01/16, 21:37
Litt svetting er det, skal prøve glove test, er sikker dårlig vhventilasjon.

Tror ikke det er gjennom ventiltetningene, det kommer mye olje ut, sto på bukkene å ga den godt med turtall et par minutter, å da rant oljen nedover. Kjennes ut som om olja kommer ut over manifoilen.

Har mest tro for at det er en simmering eller noe siden det kommer ut så mye. Det er bare å ta av toppdekslet for å skifte denne simmeringen du snakker om Daniel?


Men først må -24 grader bli til -humant før jeg fikser dette.. :D

gswede
07/01/16, 22:51
Er det simmerringen på eksoskammen som lekker må du av med kamsensoren. Likeledes finner du simmerring på innsugskam bak fordeler.
Har du tatt av pluggdekselet og sett om det ligger mye olje på toppen? kan være slangen til veivventilasjon som er sprukket e.l.

Daniel V
11/01/16, 00:41
Det er bare å ta av toppdekslet for å skifte denne simmeringen du snakker om Daniel?

Jeg skiftet på min uten å ta av toppdekselet :) Tar du av toppdekselet, så kommer kammene også, fordi de holdes kun på plass av toppdekselet. :) Regreim og alt må av hvis du skal ta simmeringene på den siden. På andre siden holder det å bare ta av kamakselsensoren og rotor/fordeler :)

Men for all del, kjøp originale simmeringer. Er kjedelig å måtte bytte på nytt fordi de er uoriginale :)