Logg inn

Vis full versjon : 240 Landscapes



sekse
05/01/16, 07:08
Her forteller fotografen/forfatteren om boka:

http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/110319/en-volvo-240-sedan-fundamentalist

Ganske morsomt faktisk :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/2.jpeg (http://smg.photobucket.com/user/Volvo_original/media/210440-6f5fe153fad645bbbff69c7deb86dc29_zps2gd6jjpa.jpeg. html)

Lasse R
05/01/16, 07:11
Satt akkurat å så filmsnutten. Morsomt prosjekt. Begynner faktisk å bli en god stund siden jeg hørte om det nå.

sekse
05/01/16, 07:14
Satt akkurat å så filmsnutten. Morsomt prosjekt. Begynner faktisk å bli en god stund siden jeg hørte om det nå.

Jepp :)

Kjøpte boka til Pappa i julegave så jeg har fått sett igjennom den.

Litt morsomt at 240 nesten er på vei til å bli høykultur, ref. Brenner som kjører rundt i Amazon.

Lasse R
05/01/16, 07:30
Det var en flott gave. Dumt jeg ikke tenkte på det :)
Jeg får handle meg ett eksemplar selv vel! :D

larsverm
05/01/16, 18:31
Artig sak. :) Og han har i og for seg sine poenger - selv om jeg vel får si at visse av analysene har en noe halvveis rekkevidde.

Hvordan var det med "sosialdemokratiske verdier", eller hva han kaller det? Var 240 helt først og fremst en funksjonell og konform "IKEA-bil" i perioden da den var aller mest "aktuell", som vel må ha vært frem til ca 1982-84? Var den ikke også en temmelig dyr bil å kjøpe, nærmest steget før Mercedes på status-stigen? Med mulig unntak av en 244 Turbo i 1981, var den riktig nok ikke noe BMW-alternativ, men det var i grunnen heller ikke Mercedes den gangen.

Han mener at det gikk dårligere med 240 i liberalismens tid, som vel må være fra midten av 80-tallet - da flere heller ville ha seg biler som skilte seg ut. Og det er ifølge statistikken ikke feil. Men her bør det også påpekes at 240 allerede på begynnelsen av sin siste tiårsperiode ble produsert på overtid etter vanlige standarder, så der hadde det ikke vært det minste merkelig om den hadde gått ut av produksjon.

Og så det med at man finner flest 240er i Hedmark på grunn av lavere gjennomsnittsinntekt, som medfører at man beholder gamle biler lenger. Sikkert ikke feil. Men det hjelper også at biler ruster mindre i innlandet. Og at det der finnes utpreget bilkultur - sammen med masse småbruk og uthus med god plass til å oppbevare overskuddsbiler.

Sebbe
27/02/16, 12:44
Kul fyr, han ringte meg mens han var på feire i kristiansand for noen år siden, og ville ha bilde av bilen min :) hadde helt glemt det, ble litt tøft bilde.
http://www.helgeskodvin.no/uploads/photo/image/162/scaled_helgeskodvin_240_00666.jpg?1434962846