PDA

Vis full versjon : 2008 V70 AWD: spml om ettermarkedsfelger(breddeXdim) med/uten senk



Oyvindjs
02/01/16, 12:59
Hei. Vi har kjøpt en awd v70 d5 og pappa i huset (meg) vil se på nye fete felger og evt. Senk. Prøver å titte litt rundt etter inspirasjon. Finner en del fete vossen felger men vet det er masse mer på markedet. Til Japsen min (rx7 fd) var valget enkelt, det måtte bli 5-eiket med leppe fra rays wheels (RO_JA R2-5) men føler den stilen gjerne ikke passer volvo. Hva er der ute? Poste noe bilder av deres biler samt info om størrelse hadde hjulpet på inspirasjon.
Hva er anbefalt størrelse og breddemessig på dekk og felg? PS, ingen dekkstrekk takk og det må kunne godkjennes.

Senk, ser det er litt frem og tilbake om v70 og Senk ang. Automatisk nivåregulering. Hva er dette?

Svirre
02/01/16, 15:27
Automatisk nivåregulering, eller 'nivåmat-dempere' som det betegnes som, er dempere under trykk som opprettholder høyden på bilen så fremst den ikke er overlastet.
Det fungerer ikke sammen med senkesett, så du får ikke i pose og sett, dessverre. Eller: alt er mulig for den rette.
Personlig syns jeg dette systemet er fantastisk! Bedre stabilitet på bilen og den takler mer last før den begynner å sige.
Teknisk sett så er det demperne som står for bæringa av last og litt av bilen, mens fjørene holder bilens egenvekt oppe.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Oyvindjs
02/01/16, 16:12
Automatisk nivåregulering, eller 'nivåmat-dempere' som det betegnes som, er dempere under trykk som opprettholder høyden på bilen så fremst den ikke er overlastet.
Det fungerer ikke sammen med senkesett, så du får ikke i pose og sett, dessverre. hvordan finner man ut om man har dette? Bilen er en 08 v70 awd d5 summum om det hjelper.

mrstfu
02/01/16, 18:31
Til V70 P2 (2000-2007) får man senkebraketter som brukes med nivåregulering ved senkefjører - man senker nedre innfestning til demperen, slik at bilen blir lavere, men demperen opprettholder full slaglengde.

Hvordan det er til 2008 og nyere vet jeg ikke, men det er verdt å undersøke.

Per Turbo
02/01/16, 20:58
Alle AWD skal være levert med nivåmat



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Svirre
02/01/16, 21:04
For å se forskjellen, så kan du søke opp diase demperne på google og se bilde av disse. Generelt sett er disse mye tjukkere enn vanlige dempere + at de har en gummibelg på nedre delen av demperen.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Oyvindjs
03/01/16, 18:46
Takk for svar ang. Nivåmat. Noen som har noe info ang. Felger og dekkbredde til awd volvo v70? Maks, anbefalt osv.

Jimmen
05/01/16, 11:29
Jeg hadde Nivomat i min gamle 01 mod V70, OG senk.. Kjøpte senkebraketter fra sverige, funket kjempebra, men desverre ikke lovlig vil jeg tro.

Jeg hadde 19" R Felger med 225 dekk, noe som kledde bilen og var veldig solide felger, men igjen veldig mye brukt..

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/182.jpg (http://s354.photobucket.com/user/jimrunelaugen/media/Kamerabilda220_zps5150902f.jpg.html)

Svirre
05/01/16, 11:38
Jeg kunne kanskje formulert meg bedre i mitt forrige innlegg.
Nivåmat og senk sammen er ikke lovlig MED senkebraketter (ikke hørt, sett eller funnet noe i den duren som betegnes som lovlig).

Som sagt: alt er mulig for den som har kunnskapen til det [emoji106]

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!