Vis full versjon : V70 '05 - førerstolen knirker noe helt vanvittig
Førerstolen i bilen knirker noe vanvittig når jeg sitter i den.
( mrstfu du trenger ikke å komme med noen slibrige kommentarer)
Tips for å få dette bedre?
Elektrisk, helskinn, myk variant.
Hvis du vil unngå at jeg bidrar med unødvendige kommentarer vil jeg anbefale deg å ikke tagge meg i innlegget.
Kjør stolen helt opp og frem. Se så fra gulvet bak og opp i mellom sittepute og rygg. Der er det et rør som har en type flens i begge ender. Dynk de flensene i noe tykkt spray smøremiddel. Både på rørsiden, og utsiden av flensene.
Volla!!
Kjør stolen helt opp og frem. Se så fra gulvet bak og opp i mellom sittepute og rygg. Der er det et rør som har en type flens i begge ender. Dynk de flensene i noe tykkt spray smøremiddel. Både på rørsiden, og utsiden av flensene.
Volla!!
Takk!
Jeg har en boks som det står "Volvo" på - et slags smøremiddel som er ganske tykt når det kommer ut.
Mener å huske at dere mekanikere kaller det vidundermiddel på boks eller noe.
Den er fin å bruke antar jeg?
Det kan du. Om det er hvitt middel som lukter dårlig er du helt spot om med spray.
Det kan du. Om det er hvitt middel som lukter dårlig er du helt spot om med spray.
Da snakker vi om det samme.
Hadde samme knirke problem på mitt sete, og fikk tips om å smøre opp bevegelige deler (ved å skru seterygg helt frem)
Dette fungerte UTMERKET. alle ulyder borte nå ;-)
Mye av lyden ble borte ved smøring, MEN det var faktisk stabstag foran (!) som lagde mesteparten av lyden.
Helt utrolig hvor godt lyden kan forplante seg. Kjekt å vite for andre som evt mistenker at det er stolen som knirker.
Apropos knirkelyd i nærområdet: Sliter du med en dirrelyd fra knappen som stikker ut av håndbrekket, aarnes? Jeg oppdaget litt småslakk der og dyttet inn en pappbit. Litt irriterende i grunn, men holder som midlertidig løsning :p
Apropos knirkelyd i nærområdet: Sliter du med en dirrelyd fra knappen som stikker ut av håndbrekket, aarnes? Jeg oppdaget litt småslakk der og dyttet inn en pappbit. Litt irriterende i grunn, men holder som midlertidig løsning :p
Ikke lagt merke til.
Skal nevnes at jeg har en hørselsskade så det er ikke alle lyder jeg hører - men stort sett så hører jeg alle irriterendes lyder i bilen :D
Sliter med knakelyder fra setene mine og. Først var der passasjersetet, men nå har førerstolen begynt og. Skal prøve tipsene deres! Kan WD40 funke å smøre med?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sliter med knakelyder fra setene mine og. Først var der passasjersetet, men nå har førerstolen begynt og. Skal prøve tipsene deres! Kan WD40 funke å smøre med?
Tror man bør bruke noe som holder litt lenger.
WD40 holder nok en liten periode. Ellers har jeg fått tips om å slanke meg noen kilo, det kan også hjelpe :D
Knaker med 40kgs folk i mine, så slanking er ikke noe alternativ her :) sjekke skapet for andre smøremidler jeg :)
Knaker med 40kgs folk i mine, så slanking er ikke noe alternativ her :) sjekke skapet for andre smøremidler jeg :)
Det var ment som litt humor :D Lykke til.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.