PDA

Vis full versjon : V70 '05 - førerstolen knirker noe helt vanvittig



aarnes
30/12/15, 22:48
Førerstolen i bilen knirker noe vanvittig når jeg sitter i den.
( mrstfu du trenger ikke å komme med noen slibrige kommentarer)

Tips for å få dette bedre?

Elektrisk, helskinn, myk variant.

mrstfu
30/12/15, 22:59
Hvis du vil unngå at jeg bidrar med unødvendige kommentarer vil jeg anbefale deg å ikke tagge meg i innlegget.

Petter
30/12/15, 23:06
Kjør stolen helt opp og frem. Se så fra gulvet bak og opp i mellom sittepute og rygg. Der er det et rør som har en type flens i begge ender. Dynk de flensene i noe tykkt spray smøremiddel. Både på rørsiden, og utsiden av flensene.

Volla!!

aarnes
30/12/15, 23:11
Kjør stolen helt opp og frem. Se så fra gulvet bak og opp i mellom sittepute og rygg. Der er det et rør som har en type flens i begge ender. Dynk de flensene i noe tykkt spray smøremiddel. Både på rørsiden, og utsiden av flensene.

Volla!!

Takk!
Jeg har en boks som det står "Volvo" på - et slags smøremiddel som er ganske tykt når det kommer ut.
Mener å huske at dere mekanikere kaller det vidundermiddel på boks eller noe.
Den er fin å bruke antar jeg?

Petter
30/12/15, 23:24
Det kan du. Om det er hvitt middel som lukter dårlig er du helt spot om med spray.

aarnes
30/12/15, 23:29
Det kan du. Om det er hvitt middel som lukter dårlig er du helt spot om med spray.

Da snakker vi om det samme.

hobby610
31/12/15, 13:20
Hadde samme knirke problem på mitt sete, og fikk tips om å smøre opp bevegelige deler (ved å skru seterygg helt frem)
Dette fungerte UTMERKET. alle ulyder borte nå ;-)

aarnes
01/01/16, 20:28
Mye av lyden ble borte ved smøring, MEN det var faktisk stabstag foran (!) som lagde mesteparten av lyden.
Helt utrolig hvor godt lyden kan forplante seg. Kjekt å vite for andre som evt mistenker at det er stolen som knirker.

SirOlsen
01/01/16, 20:34
Apropos knirkelyd i nærområdet: Sliter du med en dirrelyd fra knappen som stikker ut av håndbrekket, aarnes? Jeg oppdaget litt småslakk der og dyttet inn en pappbit. Litt irriterende i grunn, men holder som midlertidig løsning :p

aarnes
01/01/16, 21:41
Apropos knirkelyd i nærområdet: Sliter du med en dirrelyd fra knappen som stikker ut av håndbrekket, aarnes? Jeg oppdaget litt småslakk der og dyttet inn en pappbit. Litt irriterende i grunn, men holder som midlertidig løsning :p

Ikke lagt merke til.
Skal nevnes at jeg har en hørselsskade så det er ikke alle lyder jeg hører - men stort sett så hører jeg alle irriterendes lyder i bilen :D

mstrandbo
01/01/16, 21:57
Sliter med knakelyder fra setene mine og. Først var der passasjersetet, men nå har førerstolen begynt og. Skal prøve tipsene deres! Kan WD40 funke å smøre med?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

aarnes
01/01/16, 22:01
Sliter med knakelyder fra setene mine og. Først var der passasjersetet, men nå har førerstolen begynt og. Skal prøve tipsene deres! Kan WD40 funke å smøre med?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Tror man bør bruke noe som holder litt lenger.
WD40 holder nok en liten periode. Ellers har jeg fått tips om å slanke meg noen kilo, det kan også hjelpe :D

mstrandbo
01/01/16, 22:02
Knaker med 40kgs folk i mine, så slanking er ikke noe alternativ her :) sjekke skapet for andre smøremidler jeg :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

aarnes
01/01/16, 22:06
Knaker med 40kgs folk i mine, så slanking er ikke noe alternativ her :) sjekke skapet for andre smøremidler jeg :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Det var ment som litt humor :D Lykke til.