PDA

Vis full versjon : Lysjustering Bi-Xenon 2007 V70



mrstfu
28/12/15, 21:43
Synes nærlyset ikke går langt nok, når jeg skritta opp på flat vei var det såvidt jeg nådde 30meter på kanten av nærlyset - lykteglassa var rene på det tidspunktet. Finnes det manuell grunnjustering, eller kalibrering/justering via VIDA?

matsS
28/12/15, 22:21
Jeg hadde iallefall manuell justering for grunninnstillingen på mine bixenon lamper, var alt for lave mine også, nå kaster de en del lengre uten å blende motgående trafikk. Tror det sitter en justeringskrue på toppen eller bak lampene. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

locked
28/12/15, 22:30
Du justerar lys som normalt med ulasta bil. Mekanisk på kvar lampe. Deretter sørger den automatiske delen for å senke lysa om det vert nødvendig.

Dei fleste bilar i dag har feiljusterte lys..

mrstfu
28/12/15, 22:31
Kanon, takk begge to. Fantastisk irriterende å ikke se langt nok.

locked
28/12/15, 22:32
Kanon, takk begge to. Fantastisk irriterende å ikke se langt nok.
Det verste er at lave nærlys gjere fjernlysa ekstremt dårlege. Der er det mykje å hente på korrekt justering :-)

mrstfu
28/12/15, 22:42
Det har jeg ikke tenkt på, faktisk - synes bare fjernlysa var dårlige i utgangspunktet. Regner med å kaste inn noe GP Thunder eller noe etterhvert.

aarnes
29/12/15, 09:28
Det er kalibrering i VIDA, men denne skal i utgangspunktet ikke være nødvendig å kjøre med mindre du har bytta lamper osv.
Det allerbeste er å dra innom noen med lysmåleutstyr slik at du får justert det riktig. pleier ikke å koste mer enn 200kr

mrstfu
29/12/15, 09:34
Det er kalibrering i VIDA, men denne skal i utgangspunktet ikke være nødvendig å kjøre med mindre du har bytta lamper osv.
Det allerbeste er å dra innom noen med lysmåleutstyr slik at du får justert det riktig. pleier ikke å koste mer enn 200kr

Tenker jeg justerer bittelitt opp og tar det derfra. Ser greia med å få det målt, men rekker som regel ikke innom før de stenger pga jobb.

Den kalibreringen, hvor finner jeg den? Siden jeg ikke har svingbare nærlys, finner jeg ingen HCM i VIDA.

C.Erstad
29/12/15, 09:38
Tenker jeg justerer bittelitt opp og tar det derfra. Ser greia med å få det målt, men rekker som regel ikke innom før de stenger pga jobb.

Den kalibreringen, hvor finner jeg den? Siden jeg ikke har svingbare nærlys, finner jeg ingen HCM i VIDA.

Man finner den i REM

mrstfu
29/12/15, 09:43
Ahh, nivåjusteringa. Selvfølgelig. Takker og bukker.