PDA

Vis full versjon : bytte bremse skiver bak volvo v70



acer
28/12/15, 13:26
hei

jeg lurer på om jeg må bytte bremseskiver når jeg bytter bremseklosser
det har begynt å bli en liten kant der

volvo v70 2002

holter
28/12/15, 13:36
Nei du må ikke bytte skiver - men om skivene har en vesentlig slitekant bør du skifte dem ellers vil du få anmerkning på en eu kontroll - er jo ganske så enkle og skifte -koster heller ikke mye skivene .

acer
28/12/15, 13:54
bør kjøpe ventilerte bremseskiver bak eller ikke ventilert?

Black Edition
28/12/15, 13:59
Men skifter du skivene, så må du til med de dærre håndbrems-juggelet som Volvo har plassert der.

Kjør på med nye klosser hvis det ellers fungerer, og skivene ikke er kommet under minimum tykkelse. Lurer på om de er 13mm nye, og kan slites ned til 10mm før de skal skiftes

holter
28/12/15, 14:34
Kjøp vanlig standard skiver - har brukt skiver fra biltema på v70 og fungerer helt utmerket -men er slitekanten liten så bytt bare klosser -ta deg en tur innom et verksted om du er i tvil -tar dem 1 min og kjenne på slitekanten om dem er under eller over et eu kontrollkrav og tror sikkert dem gjør det gratis ,selv på bilia :)

tigergutt89
29/12/15, 21:34
Kjøp vanlig standard skiver - har brukt skiver fra biltema på v70 og fungerer helt utmerket -men er slitekanten liten så bytt bare klosser -ta deg en tur innom et verksted om du er i tvil -tar dem 1 min og kjenne på slitekanten om dem er under eller over et eu kontrollkrav og tror sikkert dem gjør det gratis ,selv på bilia :)

er du fornøyd med biltema sine skiver og klosser? :eek: jeg har det på bilen nå og syntes ikke de er noe, kjører v70 2007 2.4D. jeg syntes de blir fort varme og ikke tar så godt som jeg ønsker. er godt mulig jeg kjører litt hardt også :rolleyes: kan være kjøre stil som er årsaken der :P

holter
29/12/15, 22:44
Har brukt skiver fra biltema på v70 og div andre biler -altid vært fornøyd så kan nok være at du har en racing kjørestil :) Men du finner nå brembo og div andre kjente merker - ventilerte skiver og det meste på nett til veldig gode priser så er andre en biltema som er rimelige - men syns en det er dyrt så bare ta en tur på bilia og hør pris der , skal bytte på min til våren og har hørt på prisen , men var ikke noe for folk med normal inntekt :)

tigergutt89
29/12/15, 22:53
Har brukt skiver fra biltema på v70 og div andre biler -altid vært fornøyd så kan nok være at du har en racing kjørestil :) Men du finner nå brembo og div andre kjente merker - ventilerte skiver og det meste på nett til veldig gode priser så er andre en biltema som er rimelige - men syns en det er dyrt så bare ta en tur på bilia og hør pris der , skal bytte på min til våren og har hørt på prisen , men var ikke noe for folk med normal inntekt :)

må jo utnytte alle de 185 hestene under pansret :cool: det å kjøpe orginale slite deler til volvo er ikke for en med normal inntekt nei :D