Vis full versjon : Lage integrert strømtilførsel til dingser som feks iPad, iPhone, DAB adapter etc.
Jeg lurer på om det er noen der ute som har noen ideer til hvordan man kan lage integrerte strømtilførslesløsninger til feks iPad, uten å måtte være avhengig av sigarettuttak
(eller andre dingser, som feks telefon, DAB adapter etc. for den del..).
Eksempelvis, da jeg kjøpte min bil, hadde de montert en radarvarsler oppe over instrumentpanelet (se bilde i bunnen). Rett bak denne dingsen, er det laget et lite hull og ut av den
kommer en ledning med mini-USB, som gir denne dingsen strøm. Jeg har fjernet dingsen og nå er det bare et løst kabelhode som stikker ut av det hullet.
Tenker med dette at det må kunne være mulig å klare å lage noe tilsvarende for feks en iPad ved midtkonsollen dersom jeg får tak i en dugelig festebrakett (brodit eller liknende).
Er det noen som har noen ideer (gjerne med bilde) på noen slike løsninger?
Jeg har for øvrig en XC70 2004 mod.
5351
Styrer med det samme selv. Tenker å hente strøm fra noe med litt kapsitet, og lage en brikke jeg kan stappe inn i dashen, med hann-kabelsko. Delvis konstant (til blackbox og sånt), delvis reléstyrt på/av med tenninga. Fra denne kan der enkelt plugges på eksempelvis ledninger til USB-porter. Beste hadde vært USB-porter montert på rekke og rad, men de innfelte tar en del plass.
Jeg har skjøtet meg innpå kablene til sigarettuttaket under radioen, for så å gå ut til grom'n og subwoofer'n som remote + div ladere+++.
Den skrur seg på og av med tenninga, og har aldri hatt overlast på kursen.
Har ikke laget noe egen "ladeplass" så kabelene har jeg trukket under midtkonsollen og oppigjen på passasjersiden. [emoji4]
To sånne her, en på konstant og en styrt av tenninga, så har du USB nok, hvertfall.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=231720878918&alt=web
To sånne her, en på konstant og en styrt av tenninga, så har du USB nok, hvertfall.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=231720878918&alt=web
Dette så ikke dumt ut. Spørsmålet er vel bare hvordan jeg skal få koplet det opp slik du beskriver :)
Slike som det linkes til på ebay selger dem på teknikmagasinet også mener jeg .
Slike som det linkes til på ebay selger dem på teknikmagasinet også mener jeg .
Ja, jeg har sett en del tilsvarende rundt omkring. Men tingen er at jeg ønsker gjerne at strømkoplingen ligger i det skjulte for å få ledningene borte fra syne (gjerne kople til bak sigarettenneren eller noe slik).
Men om jeg kan få noe som gir en iPad strøm nok, da...
Strøm nok er det minste problemet - bare og koble ledning rett fra batteriet det med sikring -teknikmagasinet sine var med sigarett tenner utak -men er enkelt og bruke da et løst uttak , ellers har dem løse usb kontakter og hadde slike med flere en 5 kontakter og noen med flere ulike uttak også -ligger katalog på nett . Hvor skjult du vil ha det bestemmer du med hvor mye du har lyst til og plukke fra hverandre bilen eller bygge om :) Det er mest fantasien som setter begrensninger der - en ipad -iphone krever ikke mye strøm . Du kan felle inn en usb lade kontakt i midt konsolen -er ikke noe annet som er gjort orginalt på nyere volvo heller -sitter det i min bil selv om den går til stereoen .
Kan dette vere interessant?
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=18652&katid=92&mid=m436&id=&vn=736
Jeg skal bare drifte Grom, to telefonladere og DABen, så tre USB og en 12V, alle på tenning, holder fint for meg. Legger alt skjult, så bare ledningsstumpen kommer ut rett ved apparatet den skal forsyne.
Kan dette vere interessant?
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=18652&katid=92&mid=m436&id=&vn=736
Denne burde jo kunne være en super løsning å kople en USB hub til, med flere utganger. Men gir den nok til å kunne lade en iPad?
(Er snakk om en iPad 3gen)
Jeg skal bare drifte Grom, to telefonladere og DABen, så tre USB og en 12V, alle på tenning, holder fint for meg. Legger alt skjult, så bare ledningsstumpen kommer ut rett ved apparatet den skal forsyne.
Grom tar strøm fra spilleren. Dvs, det er med ei nål i ei plastkappe som du piercer ledningen som gir strøm til HU'en, så den trenger du jo ikke noe annet ekstra for..
Er vel ca 2A en Ipad lader er på? Mulig 2,1A
Er vel ca 2A en Ipad lader er på? Mulig 2,1A
Er jeg faktisk litt usikker på. Men jeg husker at den ikke ladet på integrert USB utgang på den gamle bilen min. Heller ikke i sigarett uttak. Stort sett bare å plugge kontakt i husvegg som har funket.
Men Amperen skal jeg klare å finne om jeg søker det opp. Spørsmålet er jo om jeg evt. må få tak i en omformer som gir nok strøm.
Når jeg tenker meg om, så trenger Apple produkter en viss puls for å ta i mot lading. Er vel for å unngå mange piratladere.
Vet ikke om denne da lader ipaden
Når jeg tenker meg om, så trenger Apple produkter en viss puls for å ta i mot lading. Er vel for å unngå mange piratladere.
Vet ikke om denne da lader ipaden
Det var det da... :)
Det finnes garantert Apple-spesifikke billadere. Prisen er sikkert noe helt annet, men både aarnes og Per Turbo har iPads i bilen.
Grom trenger konstant strøm
Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
Grom trenger konstant strøm
Grom skal ha strøm hele tiden, altså med tenninga av og? Hvorfor det?
Grom skal ha strøm hele tiden, altså med tenninga av og? Hvorfor det?
Jeg koblet min til ledningene til sigarett tenneren, og fikk den ikke til. Ventet nok så lenge i tilfelle den trengte tid på seg, uten at det hjalp, koblet den til konstant strøm, og den kom opp, etter litt tid. Mener den også mister blåtann parring når den mister strøm.
Kan det stemme at HU enheten står på konstantstrøm? Er jo i strømkabelen til HU'en man henter strøm til Grom (i alle fall etter installasjonsveiledningen). Mister paringen gjør den når tenninga er av, da. Men kopler seg jo til når tenninga er på.
Med å "miste parringa" tror jeg han mener at den mister lagrede enheter, så du må parre helt fra start igjen. Det er plagsomt, i tilfelle.
Regner med bruksanvisninga sier noe om det.
Det finnes garantert Apple-spesifikke billadere. Prisen er sikkert noe helt annet, men både aarnes og Per Turbo har iPads i bilen.
det er er viktig er å benytte original apple-kabel. lightning inneholder en liten chip som forteller telefonen om den er org eller ikke.
De nyeste iPadene samt iphone bør ha 2.3A USB ellers kommer lading til å ta sinnsykt lang tid.
Herrefred, jeg elsker Android.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.