PDA

Vis full versjon : belgisk importert v70 - nyinnstallerte seter m/varmer fungerer ikke



tronder
22/12/15, 16:13
har en import bil uten setevarme og lyktespylere. har montert nye seter med varme og koblet på disse, tok også med klimapanelet over fra andre bilen. men får ikke noe lys i knappene, noen som vet hvor rele sitter?

FroBe
22/12/15, 16:50
Alt i bilen er styrt av software via CAN-bussen.
Dermed hjelper det sjelden å flytte noe fra en bil med mye utstyr til en med mindre, med mindre Volvo-verkstedet kan legge inn ny software for å styre dette.
Det er slik Volvo tjener penger på bilene selv etter de er solgt...

Du har vel sjekket at sikringene er montert?
Hvilken årgang har du?

Klimakontrollen sender datasignaler via CEM til styringen under setene.
Hvis CEM ikke kjenner igjen klimakontrollen vil den ikke virke.

tronder
22/12/15, 16:53
dette noe jeg får til med vida selv? den er på tur i posten

FroBe
22/12/15, 17:02
Med VIDA kan du sjekke om CEM gjenkjenner klimakontrollen og setene, men hvis det mangler software er det kun Volvo-verksted som kan laste dette ned fra serveren hos Volvo.

holter
22/12/15, 17:03
Nei det er kun volvo verksteder som kan legge inn sw .

Svirre
22/12/15, 18:07
Endret topic


§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her”, "B230F" skal ikke forekomme.
Tiltak ved brudd på denne regel er endring av tittel, evt. sletting av tråd uten forvarsel.

aarnes
22/12/15, 22:05
Jeg satte inn seter med varme i min bil som kom fra Italia.
Flytta bare over knappene, byttet ikke hele panelet. da er du avhengig av at det er samme delenummer og at panelet kommer fra identisk bil.
Du må uansett til Volvo for å laste sw.
Det er tre forskjellige software;

8651385 - Stolsvärme 28-35c appl
8651382 - Stolsvärme 32-38c appl
8651379 - Stolsvärme 36-43c appl

Det er altså høy og lav - men du kan også justere dette manuelt i VIDA selv (parameterendring bare) - ETTER at du har lastet software.