PDA

Vis full versjon : Spiller-kabler i Volvo 940



Instruktionsbok
04/07/10, 12:04
Hei!
Lurer litt ang. overganger i 940n. Tenkte å sette inn en ny pioneer spiller, men de som har satt i den gamle har klippet av tre ledninger. Har sett litt på ISO overganger, fra Volvo -> ISO, men så er jo tre ledninger klippet, noen som vet om jeg kan få overgang fra gammel pioneer til ny?
Legger ved noen bilder av kontaktene:

http://i592.photobucket.com/albums/tt2/JohanJakobsen/IMG_0725.jpg
Tre ledninger klippet, søppel eller mulig å åpne dem å sette i nye?
http://i592.photobucket.com/albums/tt2/JohanJakobsen/IMG_0729.jpg
Gammel Pioneer, noen som har sett overgang fra disse noen plass?
http://i592.photobucket.com/albums/tt2/JohanJakobsen/IMG_0731.jpg
Noen som vet hva denne har vært til? Så ut som to stikkere inni.

boman
04/07/10, 18:06
Mulig jeg misforstår noe, men hvorfor ikke bare kjøpe nye kabler til å koble på ledningsnettet? Tviler på at du får 'gammel pioneer' - 'ny pioneer'. Mye bedre å fjerne alt (frem til original nettet), og erstatte med nytt.

Instruktionsbok
04/07/10, 19:34
Mulig jeg misforstår noe, men hvorfor ikke bare kjøpe nye kabler til å koble på ledningsnettet? Tviler på at du får 'gammel pioneer' - 'ny pioneer'. Mye bedre å fjerne alt (frem til original nettet), og erstatte med nytt.

Jepp, det var planen, men siden tre ledninger i volvo-kontakta var klippet, så lurte jeg på om noen visste om noe. Men alt kan fikses så, får bare kjøre på :)

boman
04/07/10, 20:03
Åja, syns ikke det så ut som Volvo kontakt den øverste skjønner du.
Men ser du noen andre ender av de som er klipt da?
Det ser ut som at de 3 ledningene er oransje, isåfall er de antagelig bare til belysning på spilleren når den er av, men litt rart det eventuelt er hele 3 ledninger til det..

Instruktionsbok
04/07/10, 20:14
Åja, syns ikke det så ut som Volvo kontakt den øverste skjønner du.
Men ser du noen andre ender av de som er klipt da?
Det ser ut som at de 3 ledningene er oransje, isåfall er de antagelig bare til belysning på spilleren når den er av, men litt rart det eventuelt er hele 3 ledninger til det..

Åh, okay, kan slenge inn et bilde av fremsiden av den også. Ja tror i hvertfall to var oransje, mulig en var rød..

Kontakt fra fremsiden (Så ut som det ar den origniale, kom rett ut av den feite svarte ledningsslangen.
http://i592.photobucket.com/albums/tt2/JohanJakobsen/IMG_0728.jpg

boman
04/07/10, 20:17
mulig jeg bare husker helt feil, men den ser veldig annerledes ut en hos meg (jeg har også 96 mod.). Syns den ser mer ut som en kontakt til en cd-spiller, egentlig veldig lik Pioneer.

Instruktionsbok
04/07/10, 20:23
mulig jeg bare husker helt feil, men den ser veldig annerledes ut en hos meg (jeg har også 96 mod.). Syns den ser mer ut som en kontakt til en cd-spiller, egentlig veldig lik Pioneer.

Hmh, ja mye mulig. Vi har faktisk samme spiller tror jeg, boman, har du ikke den Pioneer med usb foran, LCD(?) display, ganske fancy type 2,000ish kroners? :)
Tror jeg så bilde i en stereo-tråd her i området. Den nye jeg tenker å sette i er lik, altså. Plug and play når du satte i den?

boman
04/07/10, 20:27
Jo, stemmer kanskje. Har blått lys og heter DEH-5100 eller noe, kosta 2500 trur jeg.
Ja, eller jeg måtte bruke en iso-overgang siden det sto en Volvo spiller i fra før.

Instruktionsbok
04/07/10, 20:31
Jo, stemmer kanskje. Har blått lys og heter DEH-5100 eller noe, kosta 2500 trur jeg.
Ja, eller jeg måtte bruke en iso-overgang siden det sto en Volvo spiller i fra før.

Mkay. Ja, har ISO til min også, men ingen kontakter passet i noenting :confused: Men, men, fant lekk i varmeapparat idag, så nok å henge fingra i :o
Har i hvertfall cd-spiller.
Takk for svar forresten :)

boman
04/07/10, 21:08
Ah, den er kjedelig. Det kommer helt sikkert i fra varmekrana di. Hvis det er noen trøst så har jeg bytta krana tidligere i vår, og da viste gradestokken 10 blå og jeg har ikke varm garasje. Det var ikke gøy.. :/

Instruktionsbok
04/07/10, 22:00
Ah, den er kjedelig. Det kommer helt sikkert i fra varmekrana di. Hvis det er noen trøst så har jeg bytta krana tidligere i vår, og da viste gradestokken 10 blå og jeg har ikke varm garasje. Det var ikke gøy.. :/

Hehe, ouch, glad det er sommer da :) Satt i den andre tråden, men så du hadde svart der også.