PDA

Vis full versjon : 04 xc90 med girkassetrøbbel *bombe*



trx
20/12/15, 22:59
etter en stund uten revers som funket 100% bestemte bilen seg for og slutte og trekke.. det er som og kjøre bil med utslitt clutch, gearbox service snarast i displayet... så jeg tenker naturlig nokk det verste og har over hodet ingen tanker om og bytte til ny girkasse.

så da er Gullspørsmålet hvem langer overhalte girkasser til 04 xc90?(har googla og jeg er åpenbart en idiot siden jeg ikke finner det jeg leter etter også kikket kjappt over forumet)

sølvspørsmålet: hva annet enn havari kan det være?

bronsespørsmålet: er det i heletatt vits i og lever bilen på verksted til feilsøking? eller er det bare og skaffe ny kasse og levere bilen på verksted?

Svirre
21/12/15, 00:32
1. Googlet "girkasse overhaling" og da dukket det opp rikelig med alternativer :p Anbefaler RATS. De har jeg hørt mye positivt om, samtidig som de blir nevnt ofte.

2. Behøver ikke nødvendigvis å være havari, men har lest at kasse på de første modellene av XC90 har en tendens til å finne på mye tull. Kan kanskje være en solenoid, men da kan man like gjerne levere hele kassa til overhaling.

3. Spørs hva du er interessert i å bruke penger på. Litt feilsøkning i starten er greit, men ikke flere tusen kroner. Hadde tatt med bryet med å demontere kassa selv og levert den til et verksted. Da sparer du masse penger, samt får ei kasse som vil være god som ny :)

Morgis
22/12/15, 10:43
RATS gidder ikke svare på epost henvendelser, så jeg har ymse erfaring med dem.

64PV
22/12/15, 17:22
De er ikke så flinke til å svare på e-poster, det har jeg også erfart.
Men de er veldig hyggelige og serviceinnstillt når du snakker med de.
En telefon dit kan fort vise seg å være lønnsomt, istedenfor å hoppe på første tilbud om kassebytte hos et Volvo-verksted.

Svirre
22/12/15, 18:02
RATS gidder ikke svare på epost henvendelser, så jeg har ymse erfaring med dem.

Er dessverre noen steder som ikke er så flinke til å svare på e-post, men kan også hende at spam-filter fanger opp avsender og da er ballen i gang. Syns det er i noen tilfeller bedre med tlf.kontakt framfor skriving på pc. Da hører man straks litt hvordan servicen er der også.

Morgis
22/12/15, 19:35
blir fort sånn, man sender rundt til 10 forksjellige.
Om noen ikke gidder å svare, så har mange andre gjort.
Rats sitt tap, andre sin gevinst :)

Annet problem for min del var beliggenheten.
Prioriterte nærtliggende firmaer.