PDA

Vis full versjon : vannet kommer og går (på bilen altså)



session
04/07/10, 11:08
Når motorn er kald så er kjøleveskebeholdern full, når den når arbeids temperatur så er beholdern tom, så kan det gå ei stønn igjen før jeg sjekker så er den halvfull, skrur jeg av lokket så kommer det ut trøkk og vannet kommer tilbake, er det gåen toppakning eller er det vanlig?

Også gikk ikke bilen helt godt på tomgang så jeg tok av kontakta på den tomgangsregulatorn, da gikk den helt fint på 900rpm, det gjør ikke meg noe, men gjør det bilen noe at den kontakta ikke står i? :)

boman
04/07/10, 11:23
Motorstyringlampa begynner vel å lyse når du kobler ifra tomgangsregulatoren?
Ved noen feilkoder på motorstyringa øker bensinforbruket, usikker om det også gjelder når tomgangsregulatoren er kobla ifra, men vil kanskje tro det.

kenar
04/07/10, 11:23
Når motorn er kald så er kjøleveskebeholdern full, når den når arbeids temperatur så er beholdern tom, så kan det gå ei stønn igjen før jeg sjekker så er den halvfull, skrur jeg av lokket så kommer det ut trøkk og vannet kommer tilbake, er det gåen toppakning eller er det vanlig?

Også gikk ikke bilen helt godt på tomgang så jeg tok av kontakta på den tomgangsregulatorn, da gikk den helt fint på 900rpm, det gjør ikke meg noe, men gjør det bilen noe at den kontakta ikke står i? :)


slik var og er min også, nettopp skifta toppakning å ennå skjer det. lure fælt på hva det kan komme av.

session
04/07/10, 12:21
har ikke kommet opp noe lampe ennå hvertfall, får vente og se :rolleyes:

merker jo ikke på noe annet den holder seg stabil og varm og sånn så veit ikke hva det kan komme av jeg :confused:

boman
04/07/10, 13:20
Lyser lambdalampa når du har på tenninga da? (den oransje helt til venstre)

OlaBoy
04/07/10, 13:25
Siden vannet kommer å går må det være luft i systemet enn plass, er tempen høyere enn den burde vært? Prøv å klem litt på slanger, og bare fyll på mer vann. Finni ut om det skjer en spesiell gang eller er det hele tida?

kenar
04/07/10, 13:31
Siden vannet kommer å går må det være luft i systemet enn plass, er tempen høyere enn den burde vært? Prøv å klem litt på slanger, og bare fyll på mer vann. Finni ut om det skjer en spesiell gang eller er det hele tida?


hos meg er tempen normal.

ChrML
04/07/10, 13:43
Når motorn er kald så er kjøleveskebeholdern full, når den når arbeids temperatur så er beholdern tom, så kan det gå ei stønn igjen før jeg sjekker så er den halvfull, skrur jeg av lokket så kommer det ut trøkk og vannet kommer tilbake, er det gåen toppakning eller er det vanlig?

Parker bilen i motbakke når motoren er kald. Ta av korken på ekspansjonstanken, skru krana på varmeapparatet på fullt og hold bilen på ca 2000 rpm. Da skal det komme ut luftbobler. Det kan være du har luftbobler i varmeapparatet (sikkert ikke brukt det på en stund?) eller lignende. Det forårsaker slikt.



Også gikk ikke bilen helt godt på tomgang så jeg tok av kontakta på den tomgangsregulatorn, da gikk den helt fint på 900rpm, det gjør ikke meg noe, men gjør det bilen noe at den kontakta ikke står i? :)
Ja, det gjør noe. Bruker mye mer bensin enn den ville gjordt hvis du istedet fant årsaken til feilen. Sjekk gasspjeldbryteren at den er korrekt justert for eksempel. Eller at tomgangsregulatoren ikke er full av drit.

session
04/07/10, 16:42
har ikke brukt varmeapparat på lenge så er nok kanskje derfor :)

DieselDriver
04/07/10, 17:52
Er nok normalt at vannet kommer og går.

ChrML
04/07/10, 17:52
Er nok normalt at vannet kommer og går.
Noen cm, ja, men ikke med så stort utslag akkurat. Da er det noe galt, luft eller lignende.

TeamBørnOut
04/07/10, 17:55
Kan også være tegn på at noen av slangene er på vei til å ryke (utvider seg når de blir varme å trykket blir høyere)

cossykiller
04/07/10, 18:28
Kan også være tegn på at noen av slangene er på vei til å ryke (utvider seg når de blir varme å trykket blir høyere)

slangene skal utvide seg endel før alle slangene tilsammen rommer over 1,5l...

TeamBørnOut
04/07/10, 18:29
seff :) sa bare det "kan" være :)

cossykiller
04/07/10, 18:34
seff :) sa bare det "kan" være :)
jepps:) kan godt være en av flere ting