PDA

Vis full versjon : Xenonpære lyser litt rosafarget

GBXC
18/12/15, 14:25
Så nå at den ene pæra har begynt å lyse litt rød/rosa aktig. Er ikke dette tegn på at den snart er ferdig?
Hvor lenge kan jeg vente at den varer nå, ca?
Det er D1s på disse? Anbefalinger på type pære, jeg går nok for en Philips variant, x-treme vision?

XC70, 2010 mod. 143`Km

Svirre
18/12/15, 15:01
Rosa farge på pæren er et tegn på at den snart ikke vil lyse, så det er helt riktig antydet. DS1 pære på denne.

Anbefaler å bytte begge samtidig da den andre vil komme dårlig ut av det hvis du bytter bare den ene. Evt. ha den fungerende pæren som reserve.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

holter
18/12/15, 15:04
Det er som regel ikke sånn veldig lang tid før dem ryker når fargen blir rosa eller lilla -men er nå veldig enkelt og bytte pærer på disse .

GBXC
18/12/15, 16:54
Takker for svar. Pærene er jo svindyre, noen tips til hvor jeg bør bestille? Bytter begge ja.
At de er enkle å bytte er jo tross alt en fordel da.

holter
18/12/15, 17:43
Ja si det du ... prisene varierer jo hele tiden p.g.a konkuransjen på nettbaserte firmaer , men kanskje ikke tiden for venting når pæren snart ryker :) ebay er det ofte billig -fant ned til 180 kr -men garantert ikke philips eller osram det -biltema er vel kanskje biligst om en skal ha det fort ... kjøpt slike der - men holdt vel sånn 20 tkm .. kunne kjøpe 3 der for prisen av 1 andre steder .

GBXC
18/12/15, 17:49
Ja si det du ... prisene varierer jo hele tiden p.g.a konkuransjen på nettbaserte firmaer , men kanskje ikke tiden for venting når pæren snart ryker :) ebay er det ofte billig -fant ned til 180 kr -men garantert ikke philips eller osram det -biltema er vel kanskje biligst om en skal ha det fort ... kjøpt slike der - men holdt vel sånn 20 tkm .. kunne kjøpe 3 der for prisen av 1 andre steder .

Nei, enig der. Kjøper Philips evt. Osram og ingenting annet, er dritlei av all jallakvaliteten som florerer på markedet av pærer. Har ytret meg litt friskt om temaet tidligere. Ser ut som 1200,-kr er det rimeligste fra norske nettbutikker. (Philips Xtr vision) Har disse på ekstrafjernlyset (H7) og de lyser bra.

Svirre
18/12/15, 17:51
Mekonomen får du sikkert pruta litt hos. Onkel fikk tak i et par til 1750kr ish.

holter
18/12/15, 18:06
Beste er og kjøpe kjente merker -gjør altid det om det ikke er krise da ender det på biltema :)

Holern
18/12/15, 23:01
Jeg bestilte meg disse (http://www.ebay.de/itm/171649634792?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)....var ikke så ille pris på dem :)

orfaman68
20/12/15, 13:25
Kan anbefale Osram Xenarc Nightbreaker. Har byttet for tre uker siden og er meget fornøyd. Renset også linse og lys er mye bedre enn før.
Handlet hos ebay Tyskland.

Charlotte
20/12/15, 18:38
Ville uten tvil valgt Philips xtreme vision

GBXC
20/12/15, 21:14
Ville uten tvil valgt Philips xtreme vision

Mener du disse er bedre enn Osram Night breaker?

Per Turbo
20/12/15, 21:19
Du får kvalitetspærer fra dioder.no til bilen din, og som klubbmedlem får du vel noen rabatter også :)

Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

holter
20/12/15, 21:34
Du får kjøpe 1 av hver og se hvem side det lyser best på :)

orfaman68
21/12/15, 13:26
Du får kjøpe 1 av hver og se hvem side det lyser best på :)

Dagens :D

GBXC
21/12/15, 15:01
Dagens :D

Nei, gårsdagens!;)

Kjøpte Nightbreaker idag, og byttet pære. Fikk bra pris hos Mekonomen.
Synes lysbildet vibrerer litt opp og ned, er det normalt at det er slik?

orfaman68
21/12/15, 16:43
Nei, gårsdagens!;)

Kjøpte Nightbreaker idag, og byttet pære. Fikk bra pris hos Mekonomen.
Synes lysbildet vibrerer litt opp og ned, er det normalt at det er slik?

Burde ikke være noe vibrasjon nei. Pære kan ikke settes feil på. Regner med at begge lykter er satt på riktig ? Kan du se hvilken som vibrerer ? Hatt lykter ut flere ganger nå men aldrig hatt noe vibrasjoner. ..

GBXC
21/12/15, 17:22
Burde ikke være noe vibrasjon nei. Pære kan ikke settes feil på. Regner med at begge lykter er satt på riktig ? Kan du se hvilken som vibrerer ? Hatt lykter ut flere ganger nå men aldrig hatt noe vibrasjoner. ..

Neida, pæra ble nok satt riktig. Vibrasjonen skyldtes trolig bare at jeg startet motoren og den var kald, så hele vogna vibrerte i takt med den. D5 motoren er jo ikke av Rolls Royce kaliber;)
Testet nå med kun tenningen på, da er var lysbildet dønn stabilt. Kult skinn i night breakeren, litt grønnskjæraktig?