PDA

Vis full versjon : Sikringen til parkvarmeren ryker V70 D5 2007



wvevang
17/12/15, 19:26
Hei!

Har lest en del tråder om feilsøking og reparasjon/overhaling om parkvarmeren på disse bilene, men finner ingen som har vært plaget med at sikringen ryker slik at varmeren ikke starter eller gir tegn fra seg i det hele tatt!

Noen som vet hva dette tyder på? Defekt glødeplugg? Jordfeil?

4x4vinge
17/12/15, 20:28
Skift glødeplugg. Har vært borte i dette tidligere

wvevang
18/12/15, 17:32
Okei, da er det mulig det er flere komponenter som er gåen. Får feilkoder CEM-5F39 Flammevakt. Defekt eller kortsluttet!

aarnes
20/12/15, 00:26
Okei, da er det mulig det er flere komponenter som er gåen. Får feilkoder CEM-5F39 Flammevakt. Defekt eller kortsluttet!

Hvis den er kortsluttet så er det ikke så rart at sikring går :)
Jeg har vært bort i dette en gang, da var det kortslutning i styreenheten. vi satte i ny sikring hele tiden, forsøkte å starte den. til slutt tok den fyr. :D

lilleulv
20/12/15, 03:13
Hadde samme feilkode på min xc90.. der var hele brenneren oppbrent inni.. måtte bytte ledningsnett. Brennkammer og glødeplugg. Kom på 6700kr. Bare å ta ut brennern først som sist å sjekk den visuelt. Er det bare flammevakten som er røket så har jeg en ny. Som jeg selger til redusert pris

wvevang
21/12/15, 08:28
Hadde samme feilkode på min xc90.. der var hele brenneren oppbrent inni.. måtte bytte ledningsnett. Brennkammer og glødeplugg. Kom på 6700kr. Bare å ta ut brennern først som sist å sjekk den visuelt. Er det bare flammevakten som er røket så har jeg en ny. Som jeg selger til redusert pris

Det skal jeg gjøre, så kommer jeg tilbake til deg. Hvor mye er redusert pris da? Får nok tidligst gjort det i romjula, mulig over nyåret:)

lilleulv
21/12/15, 18:15
35% avslag. av allerede rabatert pris.

wvevang
05/01/16, 23:36
Fikk tak i flammevakt! Noen som vet om det holder å bruke kabelsko/skjøt for å bytte flammevakten eller om det må loddes?